  • Data: 2018-04-13 22:24:53
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
    > Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
    Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
    wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
    Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
    stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
    do czego porównujemy.
    Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
    elektryki i robi to jeszcze taniej.

    > Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
    >
    > Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
    > musi zaplacic.
    Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
    robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
    obsługują one kilka
    koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
    http://evertiq.pl/news/18344
    "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
    bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
    pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
    finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
    rynkach na całym świecie."

    Następny
    https://www.aplikuj.pl/pracodawca/bielsko-biala/1283
    /nemak-poland-sp-z-o-o-
    " Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań
    zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu
    motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji
    podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji
    nadwozia.
    Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków
    silnika i głowic cylindrów do samochodów.
    22 000 PRACOWNIKÓW
    36 ZAKŁADÓW
    16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE"

    następny
    https://www.pracuj.pl/poznaj-pracodawce/shiloh-indus
    tries-sp.-z-o.o.,20002528/co-nas-wyr%C3%B3%C5%BCnia,
    11002
    "SHILOH jest wiodącym dostawcą rozwiązań ukierunkowanych na obniżanie
    wagi samochodu. Każdego dnia skupiamy się na skutecznym równoważeniu
    aspektów redukcji kosztów, masy i stopnia złożoności części z wymogami
    zwiększania wydajności, bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa. "

    i to nie tylko duże firmy, np elementy zawieszenia robi mniejsza firma
    https://polmotors.com.pl/o-nas/

    "Firma mocno związana jest poprzez długoletnią współpracę z liderami
    światowej branży motoryzacyjnej m.in. koncernami VW, GM, BMW, FIAT
    dostarczając swoje produkty bezpośrednio do ponad 100 fabryk oraz innych
    wiodących koncernów w Europie i na świecie.
    Polmotors zapewnia kompleksową obsługę zleceń dla branży motoryzacyjnej,
    obejmującą wszystkie kluczowe etapy tworzenia wartości produktu, do
    których należą:
    R&D: definiowanie charakterystyk nowych produktów, analizy FEM,
    modelowanie,
    szybkie prototypowanie i walidacja,
    projektowanie i optymalizacja procesów, konstruowanie narzędzi i
    oprzyrządowań,
    wykonawstwo zaawansowanych narzędzi do obróbki plastycznej,
    wysokowydajne i zaawansowane procesy produkcji wielkoseryjnej
    oparte o technologie obróbki plastycznej oraz spajania i montażu
    podzespołów."

    --
    Pozdr
    Janusz