  • 1. Data: 2018-04-13 11:06:24
    Temat: Tesla kontratakuje :-)
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23261685,tesla-c
    hce-w-listopadzie-przyszlego-roku-rozpoczac-produkcj
    e.html

    czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

    a z drugiej strony nadciagaja chmury:

    http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindust
    rie/tesla-elon-musk-legt-sich-nach-model-x-unfall-mi
    t-us-behoerde-an-a-1202694.html

    Auch sollte der verunglückte Apple-Ingenieur seinem Bruder zuvor von wiederholten
    Problemen mit dem Autopiloten berichtet haben, über die sich der Ingenieur bei seinem
    Tesla-Händler beschwert haben soll. Später kursierten im Netz Videoaufnahmen von
    einem Tesla-Fahrer, dessen Autopilot an der besagten Unfallstelle den gefährlichen
    Betonpolder ebenfalls nicht registriert haben soll - und es dann genauso zu einem
    gefährlichen Unfall gekommen wäre, wenn der Fahrer nicht eingegriffen hätte.

    kolejny blad czujnikow ? chetnie bym obejrzal te video, jakby sie komus chcialo
    poszukac :-)

    PS caly czas wyglada to na faze beta testow produktu niestety ofiary sa prawdziwe

  • 2. Data: 2018-04-13 11:43:30
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), p...@g...com

    > czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

    Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki
    to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę
    się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie
    konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
    mówi o tym przebitka na cenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-04-13 11:59:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 11:44:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie
    > konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
    Nikt nie musi paluchów maczać

    Sa jelenie to się ich w rogi wali
    Na teslę ludziska kase wpłacają jak jeszcze produkcja auta nie ruszyła
    A skoro mają tylu chętnych ze nie nadążają z produkcja to idiotami byliby
    zmniejszając marzę.

  • 4. Data: 2018-04-13 12:18:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >mogę
    >się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P

    Czyli kto zawyza - dealerzy ?

    >Opracowanie
    >konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych
    >kosztów jak
    >mówi o tym przebitka na cenie.

    Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
    Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

    Zobacz ile zwyklych firm nie wytrzymalo konkurencji.
    Takie volvo chocby - tzn calkiem dobrze mu szlo, i sie w tym momencie
    postanowilo sprzedac strategicznemu partnerowi.

    Najpierw trzeba zrobic szczegolowy projekt, przejsc te wszystkie
    badania, potem przygotowac seryjna produkcje tysiecy czesci - to sa
    setki milionow.

    W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow zanim
    falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.
    Ale to koszt jednorazowy ... do czasu zmiany modelu :-(

    Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
    koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...

    J.

  • 5. Data: 2018-04-13 12:32:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.

    > Czyli kto zawyza - dealerzy ?

    Producent.

    > Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
    > Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

    Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już w tym
    siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
    podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i performance.

    > W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
    > zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

    Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika
    spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

    > Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
    > koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...

    Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną stoi
    fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
    przycina na cenie produktu? Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal
    sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć to
    mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w cenie
    elektryków mają jednak brudne palce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-04-13 13:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.
    >Producent.

    A skad wiesz, ze zawyza ?

> [...]
    >siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
    >podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i

    Z tego tez wynika spora cena.

    No ale Tesla juz nie wszytko buduje od podstaw, bo to juz kolejna
    wersja.

    >Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania
    >silnika
    >spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

    IMO tak.
    Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    50, i trzeba wyjasniac.

    Do tego niestety doszly normy spalin - jak widac nie tak latwo zrobic
    spalinowca, ktory sie miesci, i nie wiadomo jak to poprawic.

    >Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną
    >stoi

    znane i rozwijane, a ktos ci tu dal przyklad ile wazy silnik 200kW.

    >fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
    >przycina na cenie produktu?

    Zaloze sie, ze psuja sie podobnie. Niby czemu mialyby sie nie psuc
    sworznie wahaczy?
    Bo na silnikach czy skrzyniach biegow to producent nie zarabia.

> [...]
    >sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć
    >mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w

    No coz, interes sie robi, zeby zarobic.
    Raportow finansowych nie ma ?
    Tylko sie nie dowiesz, czy te koszty to za silniki, czy np za kolacje
    prezesa :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-04-13 15:17:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:

    > IMO tak.
    > Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    > A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    > 50, i trzeba wyjasniac.
    Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi
    od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów,
    silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
    Więc żadnych cudów tam nie ma, jedynie kompa musieli poskładać
    z dużym ekranem, ale to też nie jest rakietowa technologia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-04-13 15:28:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Więc żadnych cudów tam nie ma, jedynie kompa musieli poskładać
    > z dużym ekranem, ale to też nie jest rakietowa technologia.

    A to elektryki muszą mieć duże ekrany?

    Z trochę innej bajki:
    budowa drogi też nie jest skomlikowana trochę piasku kamieni
    i na to kilo smoły a ile firm popadało w Polsce.

    rozmawiałem dzisiaj z gościem który zajmuje się dostawami
    "cześci metalowych"
    z automotiv od 2008 roku nie współpracuje bo są nie przewidywalni.
    Przed 2008 rokiem dwa tygodnie wcześniej wiedział co będzie szło.
    I mógł sobie to zaplanować
    W tym momencie automotive rząda just in time a to już się robi droga zabawa.
    I chyba w tym jest problem

  • 9. Data: 2018-04-13 15:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Z trochę innej bajki:
    >budowa drogi też nie jest skomlikowana trochę piasku kamieni
    >i na to kilo smoły a ile firm popadało w Polsce.

    A co najciekawsze - przetargi wygrywali w szczycie hossy, ceny wysokie
    ... a potem ceny spadly.
    Tzn ceny na materialy, robocizne, podwykonawcow - bo klient to placi
    ile bylo umowione ...

> [...]
    >I mógł sobie to zaplanować
    >W tym momencie automotive rząda just in time a to już się robi droga

    Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec
    na magazynie srednia miesieczna produkcje.

    Znam paru dostawcow, i jesli na cos narzekaja, to na pracowników,
    płace ...

    J.

  • 10. Data: 2018-04-13 15:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >się robi
    >od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do

    Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
    Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?

    >silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)

    Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)

    Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore
    ktos musi zaplacic.

    J.