  • 11. Data: 2019-12-07 18:07:00
    Temat: Re: Test baterii
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 17:22:42 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > I użytego prądy ładowania/rozładowania.

    Tu już niekoniecznie, pod warunkiem mierzenia napięć w stanie
    bezprądowym.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2019-12-07 20:10:02
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-12-07 o 10:18, PeJot pisze:
    > Czołem. Sprawa dotyczy baterii do telefonu używanego przez starszą
    > osobę, która z racji wieku niestety czasem zapomina o naładowaniu. Czym
    > sprawdzić *realną* pojemność baterii ? Mogę określić ładunek władowany,
    > ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    > znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby
    > mile widziane.

    Jeżeli chodzi o zapominanie o podłączeniu do ładowarki (sam czasem
    zapomnę i ładuję dopiero rano w samochodzie)
    to przyszło mi do głowy że wystarczyło by ustawić alarm z własnym
    dzwonkiem typu nagrana wypowiedź "podłącz ładowarkę !!!"

    Trochę głupio że przypominał by nawet wtedy gdy sie podłaczyło.
    Zatem trzeba by apkę która sprawdza podłączenie do ładowarki i
    ewentualnie wieczorem się odzywa.
    wrzuciłem w google i dostałem takie coś :)

    https://play.google.com/store/apps/details?id=info.k
    fsoft.android.ChargingAlert&hl=en_US

  • 13. Data: 2019-12-07 21:32:42
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    > znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby

    Najlepszym patentem dla starszej osoby byłoby aby komórka była raczej w
    rodzaju jakiegoś głośnika Alexa. Coś takiego co nie trzeba dotykać a co by
    działało i rozumiało intencje. Czasem również przypomniało o wzięciu
    tabletek albo wykonaniu kontrolnego połaczenia do kogoś z bliskiej rodziny.

    Oczywiście wszystko zależy od stopnia niesprawności; osobom młodym i zdrowym
    nawet nie przychodzi do głowy, że problemem są klawisze głośności
    umieszczone na krawędzi obudowy (większość słuchawek tak ma); taka starsza
    osoba bierze komórkę do ręki i mimowolnie ścisza głośnik, no i komórka nie
    dzwoni albo nic nie słychać.

    Też szukam komórki odpowiedniej dla starszej osoby.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 14. Data: 2019-12-07 22:08:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co takie cudawianki. Kupic tej osobie telefon ze słuchawka na kablu i kręcona
    tarcza.

  • 15. Data: 2019-12-07 22:47:18
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > ale jak to się ma do kondycji baterii ? Mam kilka baterii pod ręką, może
    > znajdę najlepszą. W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby

    ZB2L3 tester za ok 10zł. Podpinasz pod naładowaną baterię i mierzysz
    rzeczywisty dostępny ładunek jeśli masz je "luzem" nie w urządzeniu.
    Robiąc pomiar przy ok 0,5-1A można dość szybko wyjaśnić sprawę.

    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2019-12-08 09:00:23
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 22:47, jacek pisze:

    > ZB2L3 tester za ok 10zł. Podpinasz pod naładowaną baterię i mierzysz
    > rzeczywisty dostępny ładunek jeśli masz je "luzem" nie w urządzeniu.
    > Robiąc pomiar przy ok 0,5-1A można dość szybko wyjaśnić sprawę.

    O, to chyba jest rozwiązanie. Dzięki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2019-12-08 16:58:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 13:32:16 +0100, PeJot napisał(a):

    > Mam podobny wynalazek ale on mierzy ładunek władowany a nie wyciągnięty
    > z baterii.

    Powinien wystarczyc - IMO, idzie w parze.
    Problem moze byc, jesli telefon ma przetwornice i prad aku jest
    wiekszy niz prad z gniazdka - IMO, stare nie mialy, nowe z USB-C juz
    maja/powinny miec.

    Moze jednak nowa bateria ... poki jeszcze da sie kupic.

    Albo jakis model "dla seniora" z podstawka ladująca.

    Lub dwa telefony.

    J.

  • 18. Data: 2019-12-08 18:46:53
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 16:58, J.F. pisze:

    > Moze jednak nowa bateria ... poki jeszcze da sie kupic.

    I tu się zaczynają problemy - do starszego modelu telefonu często
    dostępne są jedynie leżaki magazynowe.

    > Albo jakis model "dla seniora" z podstawka ladująca.

    Jest to jakaś opcja, pod warunkiem że senior będzie pamiętał o
    parkowaniu telefonu w bazie, a w tym przypadku z pamięcią jest różnie.

    > Lub dwa telefony.

    Na razie jest druciany + komórka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2019-12-08 19:26:56
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Jest to jakaś opcja, pod warunkiem że senior będzie pamiętał o
    > parkowaniu telefonu w bazie, a w tym przypadku z pamięcią jest różnie.

    > Na razie jest druciany + komórka.

    Wywal druciany, strata kasy. Kup za parę groszy bramkę gsm i podepnij
    pod to stary telefon druciany, bo pewnie ta starsza osoba się do niego
    przyzwyczaiła. Zasilanie z gniazdka, to się nie wyczerpie.

    --
    Grzexs

  • 20. Data: 2019-12-08 19:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 19:26:56 +0100, Grzexs napisał(a):

    > Wywal druciany, strata kasy. Kup za parę groszy bramkę gsm i podepnij
    > pod to stary telefon druciany, bo pewnie ta starsza osoba się do niego
    > przyzwyczaiła. Zasilanie z gniazdka, to się nie wyczerpie.

    A tak swoja droga - przydalby sie jakis system do nadzoru nad taka
    osoba, nawet nie wymagajacy obslugi przez nia.

    Jakis glosnik, kamera ... i swietnie by sie tu IMO sprawdzil Smart TV,
    a tu d* - one tego nie potrafia ...

    J.