  • 21. Data: 2019-12-08 21:17:00
    Temat: Re: Test baterii
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 22:47, jacek pisze:

    > ZB2L3 tester za ok 10zł. Podpinasz pod naładowaną baterię i mierzysz
    > rzeczywisty dostępny ładunek jeśli masz je "luzem" nie w urządzeniu.
    > Robiąc pomiar przy ok 0,5-1A można dość szybko wyjaśnić sprawę.

    1A z akumulatora 1Ah czy to trochę nie za dużo ?

    BTW: jak taki akumulator ładować *poza* telefonem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2019-12-08 21:18:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 19:26, Grzexs pisze:

    > Wywal druciany, strata kasy. Kup za parę groszy bramkę gsm i podepnij
    > pod to stary telefon druciany, bo pewnie ta starsza osoba się do niego
    > przyzwyczaiła. Zasilanie z gniazdka, to się nie wyczerpie.

    To akurat bez znaczenia, ten telefon druciany jest podłączony do modemu
    kablowego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2019-12-08 21:34:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 21:39, Adam pisze:

    > Mam (i polecam) B6AC+ V2.

    To już taniej wyjdzie nowy dziadkofon :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2019-12-08 21:39:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > 1A z akumulatora 1Ah czy to trochę nie za dużo ?
    >
    > BTW: jak taki akumulator ładować *poza* telefonem ?

    Mam (i polecam) B6AC+ V2.
    Możesz tym ładować bądź rozładować baterię, mierzyć na bieżąco
    parametry, po podłączeniu do PC drukować wykresy.
    Możesz też ustawić cykl ładowanie-rozładowanie czy jak tam chcesz.
    Możesz definiować napięcia, prądy itd.

    Ta jedna zabawka załatwi Ci chyba wszystko, czego oczekujesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2019-12-08 22:45:06
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 21:39, Adam pisze:
    > Ta jedna zabawka załatwi Ci chyba wszystko, czego oczekujesz.

    Aczkolwiek bez... koszyczków, jeśli czegoś nie pokręciłem...

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 26. Data: 2019-12-09 00:18:36
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 16:58, J.F. pisze:
    > Albo jakis model "dla seniora" z podstawka ladująca.

    - indukcyjnie? A jaka jest { gówniana! } sprawność takowej?

    > Lub dwa telefony

    tiaaaaa. I na dodatek 6 SiM-ów... Opcje inne:

    0.000 PowerBank - kiepska namiastka tego:
    1.111 dodatkowa bateria w kieszeni, + (niestety) ładowarka do niej, (w
    domu) *autonomiczna*, czyli niezależna od smarka. Np. taka:

    https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-ladowarka-do-b
    aterii-telefon-gsm-foto-6637908555

    za 14 + 3 (fracht). Mam, i *nie poleciłbym* osobie mało sprawnej
    manualnie: trzeba szczękami trafić na ślepo w piny baterii, i dopiero
    wtedy wetknąć w gniazdo. Zresztą i wymiana ogniw w pędzącym autobusie
    też wymaga ćwiczeń: ja to robię ~ 2 min.
    Wyjściem, dla tutejszych szpeniów banalnie prostym, jest przylutować
    od góry ładow. kabelki, i poprowadzić je do "koszyczka" pasującego do
    danej klasy baterii, zachęcam. Zaś Plan-max to dodanie możliwości
    wpięcia amperomierza, wtedy widać info o stanie procesu!

    Jeszcze przyda się:
    https://allegro.pl/oferta/wtyczka-z-wylacznikiem-gni
    azdo-10-16a-250v-78093-7316505960

    ~ dyszka. Są i potrójne *nieco* tylko... tańsze:
    https://allegro.pl/oferta/zlodziejka-rozgaleznik-z-w
    ylacznikiem-r-12ws-8719230938
    5,17 zeta
    albo to:
    https://allegro.pl/oferta/czasowy-programator-timer-
    wylacznik-wlacznik-6925552009
    - 22 PLN
    -- chodzi o to, że ładowarka z 1-go linka może prowokować sytuacje, gdy
    ogniwo będzie narażone na ładowanie "wsteczne" (z zamienioną
    polaryzacją), a to wtedy, gdy je wpierw podepniemy do ładowarki, nastąpi
    chwilowy zanik napięcia *z baterii*, i gdy wetknięmy do kontaktu, to
    ładowarka pomyli "+" z "-" {sama ma rozpoznawać polaryzację}.
    Tedy lepiej osadzić /na sicher/ i dopiero wtedy włączyć 230 V

    ___
    Jeżeli faktycznie 2 smarki, to jest jakaś-tam możliwość, aby oba miały
    ten sam nr (połączeniowy). Kiedyś oferował to operator Idea-GSM (dziś
    Orange) z opcją stałą: połączenia trafiają do tego aparatu, który w
    sieci zalogował się jako... pierwszy!
    Ciężki idiotyzm, powinien być ten-co-ostatni (logowany), to chyba jasne??

  • 27. Data: 2019-12-09 08:59:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Dec 2019 00:18:36 +0100, jaNus napisał(a):

    > - indukcyjnie? A jaka jest { gówniana! } sprawność takowej?

    Albo stykowa.

    > tiaaaaa. I na dodatek 6 SiM-ów... Opcje inne:

    Jak trzeba, to trzeba. SIM tanie sa

    > 0.000 PowerBank - kiepska namiastka tego:

    Emeryt gniazdko ma, tylko zapomina ladowac

    > Wyjściem, dla tutejszych szpeniów banalnie prostym, jest przylutować
    > od góry ładow. kabelki, i poprowadzić je do "koszyczka" pasującego do
    > danej klasy baterii, zachęcam.

    Hm, zasugerowales mi te wtyczki magnetyczne ... moze bedzie prosciej ?

    J.

  • 28. Data: 2019-12-09 09:23:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 13:45, stary grzyb pisze:
    > ładowarki
    >
    > Zapewniam Cię, że to się zwykle nie udaje. Sam jestem tego najlepszym
    > dowodem: musiałem zrezygnować z prób leczenia moich zaburzeń pamięci z
    > bardzo prostej przyczyny (o czym już tu pisałem) - zapominałem brać
    > tabletki :(((

    A rozwiązanie jak w Seksmisji :)
    P.G.

  • 29. Data: 2019-12-09 09:37:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-09 o 00:18 +0100, jaNus napisał:
    > (dziś Orange) z opcją stałą: połączenia trafiają do tego aparatu,
    > który w sieci zalogował się jako... pierwszy!
    > Ciężki idiotyzm, powinien być ten-co-ostatni (logowany), to chyba
    > jasne??

    Ten ze starszym czasem zalogowania jest najwyraźniej stabilniejszy.

    Opcja 'dostaje ten co ostatni' skutkowałaby awarią połączeń w przypadku
    kiedy jeden z aparatów wykonuje restart co minutę.

    Mateusz

  • 30. Data: 2019-12-09 12:00:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-08 o 22:45, jaNus pisze:

    > Aczkolwiek bez... koszyczków, jeśli czegoś nie pokręciłem...

    Bez koszyczków.

    Kupiłem sobie koszyczki w popularnych rozmiarach, przewody oraz wtyki,
    ale jeszcze leżą nie zmontowane. Ogniwa na razie ładuję pojedynczo.
    Jak mi się trafi coś więcej, to zmontuję baterię koszyczków do balansera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam