  • 31. Data: 2019-12-09 13:42:24
    Temat: Re: Test baterii
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > W ogóle, jakieś patenty na komórkę dla starszej osoby mile widziane.

    Jeśli komórka ma ładowanie bezprzewodowe to kup ładowarkę Qi i niech
    komórka tam sobie odpoczywa. Podłączanie kabelka wymaga jednak większej
    sprawności manualnej niż po prostu odłożenie telefonu zawsze w wyznaczone
    miejsce...

  • 32. Data: 2019-12-09 15:45:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 13:42, Queequeg pisze:

    > Podłączanie kabelka wymaga jednak większej
    > sprawności manualnej

    A wymaga. Na olx, czy allegro pełno jest dziadkofonów z *uszkodzonym*
    gniazdem micro usb.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2019-12-09 15:54:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > A wymaga. Na olx, czy allegro pełno jest dziadkofonów z *uszkodzonym*
    > gniazdem micro usb.

    W sumie nie dziwne. Te gniazda się zużywają nawet jak nikt nie szarpie za
    kabel (bo jak szarpie, to nie dziwne). Wymiana kabelka czasem na trochę
    pomaga (mam kabelki, które nie chcą współpracować z konkretnymi, zużytymi
    gniazdami i nowe, które chcą).

    Zobaczymy jak będzie, jak USB-C się upowszechni. Na razie mam tylko jedno
    urządzenie z USB-C, ale ono i tak przez większość czasu leży podłączone.

  • 34. Data: 2019-12-09 16:04:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 15:54, Queequeg pisze:

    > W sumie nie dziwne. Te gniazda się zużywają nawet jak nikt nie szarpie za
    > kabel (bo jak szarpie, to nie dziwne).

    Nie o zużycie chodzi tylko o podłączanie na siłę w niewłaściwej pozycji
    wtyczki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 35. Data: 2019-12-09 16:07:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Nie o zużycie chodzi tylko o podłączanie na siłę w niewłaściwej pozycji
    > wtyczki.

    To pewnie nie pomaga... ale ja podłączam we właściwej pozycji (a jak się
    włoży źle to czuję, że nie idzie, i nie wpycham na siłę) i też po paru
    latach gniazda nie kontaktują.

  • 36. Data: 2019-12-10 06:15:16
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 09.12.2019 o 09:23, Piotr Gałka pisze:

    > A rozwiązanie jak w Seksmisji :) P.G.

    0. Hej, S. Grzyb, to Ty pisujesz u MB na "Wydawnictwie Podziemnym"?

    1. /weź pigułkę, weź pigułkę/ -- a mi nie pomaga.
    No, chyba żeby do tego dodać /umagicznienie 'curvy'/:
    - nie wziąłeś 'o czasie' to Ci przypomni się, jak jobem rzucisz, wszak
    człek w-Qurwia się regularnie :)

    Ja biorę leki na puchnącą stopę, + trawienno-gastryczne dolegliwości, +
    witaminy, i co-tam-jeszcze, wraz z wyciągiem z miłorzębu. i pół godziny
    po tym, jak mięły terminy (phon zabucoł, ale byłem zajęty, i 'no IRQ!')
    już głowię się:
    - /brałem, nie-brałem, brałem, nie/? odkładanie w określone,
    zmieniające się, wyznaczone miejsca jest niezłe, ale i ono czasem zawodzi.
    Phone'owy reminder nie jest napisany zbyt dobrze, powinien natychmiast
    pytać: kiedy przypomnieć *ponownie*? (bo jest kiepska opcja 'na stałe':
    powtarzaj co 5, 10, 15 minut). A gdy 'nie trzeba', to znaczy (i on
    gdzieś to zaznaczy) "wziąłem", i szafa gra!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 37. Data: 2019-12-10 06:25:33
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 09.12.2019 o 16:07, Queequeg pisze:
    > To pewnie nie pomaga... ale ja podłączam we właściwej pozycji (a jak
    > się włoży źle to czuję, że nie idzie, i nie wpycham na siłę) i też po
    > paru latach gniazda nie kontaktują.

    JA i bez pingli widzę lekką trapezoidalność gniazd i wtyczki, rzadko
    'nie-widzę' (bo ciemno). A we większości urządzeń mniejsza podstawa
    trapezu jest u góry. Zaś wtyczkę można ozdobić białą kropką, lakier do
    paznokci. No i jak, Da się?

    Dziwne, bo stało-fony mają 'od zawsze': szynę bez-wtykania,
    i bez-stresowania :)
    Co by szkodziło, prócz micro-USB dodatkowo taką szyną udekorować smarka?

  • 38. Data: 2019-12-10 10:18:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jaNus <p...@b...pl> wrote:

> [...]
    > 'nie-widzę' (bo ciemno). A we większości urządzeń mniejsza podstawa
    > trapezu jest u góry. Zaś wtyczkę można ozdobić białą kropką, lakier do

    W sumie mając jakieś urządzenie ileś czasu wiem już, w jakim położeniu
    wchodzi wtyczka (bo wtyczka jest wyprofilowana i czuć w palcach, kiedy
    jest "do góry", a kiedy "do dołu").

    > Dziwne, bo stało-fony mają 'od zawsze': szynę bez-wtykania,
    > i bez-stresowania :)
    > Co by szkodziło, prócz micro-USB dodatkowo taką szyną udekorować smarka?

    Tzn. mówisz o stykach dla stacji dokującej? W smartfonach tę rolę przejęły
    cewki do ładowania bezprzewodowego (i dobrze).

  • 39. Data: 2019-12-10 11:12:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-10 o 10:18, Queequeg pisze:

> [...]
    >
    > Tzn. mówisz o stykach dla stacji dokującej? W smartfonach tę rolę przejęły
    > cewki do ładowania bezprzewodowego (i dobrze).

    Aktualnie jest micro-USB, USB-C i indukcja.
    To i tak wielki sukces w porównaniu do sytuacji sprzed nastu lat, gdzie
    każdy producent, a często i każdy model miewał swój własny standard.
    A do tego jeszcze były gniazda zintegrowane, np. SGH-D900 miał jedno
    szerokie gniazdo - i albo można było ładować, albo podpiąć via USB do
    kompa, albo wtrynić słuchawki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2019-12-10 14:49:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Aktualnie jest micro-USB, USB-C i indukcja.

    Prawda. Myślę, że za ~5 lat będzie już tylko USB-C, a za 10 lat nikt nie
    będzie pamiętał już o micro-USB tak, jak nie pamięta się, przynajmniej na
    rynku konsumenckim, o mini-USB.

    > To i tak wielki sukces w porównaniu do sytuacji sprzed nastu lat, gdzie
    > każdy producent, a często i każdy model miewał swój własny standard.

    To prawda, chociaż mi to nie przeszkadzało -- używałem tylko Ericssonów
    (jeden standard) i potem Nokii (gruba wtyczka, potem cienka), więc rzadko
    zmieniałem ładowarki :) Inne telefony miałem już w momencie, jak zaczęła
    wchodzić standaryzacja, i ładowałem je z mini-USB (a teraz micro-USB).

    > A do tego jeszcze były gniazda zintegrowane, np. SGH-D900 miał jedno
    > szerokie gniazdo - i albo można było ładować, albo podpiąć via USB do
    > kompa, albo wtrynić słuchawki.

    Pamiętam. Pamiętam też, jak mi te słuchawki nie łączyły, bo gniazdo było
    wyrobione. Było tak na pewno w Ericssonie (S868) i paru innych, które
    miałem. Nie jestem pewien (pamięć się zatarła) czy też nie w Nokiach.