    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: To się narobi...
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    Date: 06 Dec 2012 20:23:49 GMT

    On 2012-12-06, Radosław Sokół <R...@g...one.pl> wrote:
    > Wystarczą trzy dni. Smartfon tego nie wytrzyma, chyba że w
    > ogóle nie dotykany nawet.

    I mówisz to z taką pewnością, bo byłbyś w stanie założyć się o takiego
    smartphone'a?

    > No cóż, mam doświadczenia z HTC HD, HTC HD2, Samsungiem Gala-
    > xy S+. Wszystkie z nich trzeba ładować *każdej* nocy, chyba,
    > że się ich nie używa w ogóle. Ale nie po to się ma wielofunk-
    > cyjny telefon, by leżał wyłączony.

    Zatem Twój tok rozumowania jest taki:
    Nowy telefon dużo może, ale jak się używa tych funkcji, to bateria
    zdycha w 1 dzień. Zatem wolisz stare telefony, które trzymały
    2 tygodnie, bo nie miały żadnych funkcji i nie kusiły (tzn. ich
    główną funkcją było wypychanie kieszeni).
    Czyż nie?

    > Ja bym to nazwał naiwnością. Tego typu decyzje wynikają z
    > prymitywnej *chęci zysku*, a nie poważniejszych przemyśleń

    Prymitywne to jest ciągnięcie kobiet za włosy. Chęć zysku to bardzo
    dobra, ponadczasowa motywacja.

    > i celowego wyboru. Ludziom nie wciśnie się drogiego ascetycz-
    > nego telefonu długo pracującego na baterii, za to chętnie
    > "łykną" drogi telefon z bajerami, aplikacjami i dostępem do
    > Internetu, choćby nawet wymagał conocnego ładowania.

    Dlatego że - czego najwyraźniej nie ogarniasz - telefon wyładowany
    bajerami w sposób rewolucyjny zmienia to, jak można takiego gadżetu
    używać. To jest duży krok naprzód, duża wygoda, dużo ciekawych
    możliwości.
    Z kolei konieczność ładowania telefonu codziennie NIE zmienia w żaden
    sposób życia większości osób. Po prostu podłaczają go na noc i jest
    spokój.
    Konieczność pamiętania o codziennym wsadzeniu wtyczki, to nie jest
    wygórowana cena za to, co oferują smartphone'y w porównaniu
    z tradycyjnymi komórkami.

    > No i na z 10 komputerów przenośnych których używałem żaden
    > nie miał wspomnianej przeze mnie funkcji.

    Żaden z komputerów przenośnych, których używałem, nie miał
    wbudowanej kamery ani ekranu błyszczącego i czy to jest powód by
    wątpić w ich istnienie?

    pozdrawiam,
    PK