  • 1. Data: 2012-11-24 06:11:10
    Temat: To się narobi...
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://forum.kopalniawiedzy.pl/topic/17326-koniec-mo
    zliwosci-wymiany-procesorow/page__gopid__83787#entry
    83787
    Mam nadzieję, że AMD pozostanie przy obecnym rozwiązaniu i zabierze rynek
    Intelowi.:)

  • 2. Data: 2012-11-24 09:14:16
    Temat: Re: To się narobi...
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    W dniu 2012-11-24 06:11, Jacek pisze:
> [...]
    83787
    > Mam nadzieję, że AMD pozostanie przy obecnym rozwiązaniu i zabierze rynek

    nie wiem w czym problem, od dawna już jak modernizuje kompa to wymieniam
    płytę

  • 3. Data: 2012-11-24 11:29:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-24 09:14, Bogus pisze:
    zliwosci-wymiany-procesorow/page__gopid__83787#entry
    83787

    > nie wiem w czym problem, od dawna już jak modernizuje kompa to wymieniam
    > płytę
    A ja wiem w czym problem, bo gdy wymieniam uszkodzone płyty główne - to
    nie wyrzucam sprawnego procesora do śmietnika, tylko przekładam.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-11-24 12:04:47
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Bogus napisał:
    zliwosci-wymiany-procesorow/page__gopid__83787#entry
    83787

    > nie wiem w czym problem, od dawna już jak modernizuje kompa to wymieniam
    > płytę

    w tym, ze ja zwykle kupuje nowoczesna plyte i najtanszy z nowoczesnych
    procesorow i w czasi ezycia PC-ta 2-3 razy wymieniam procek na
    wydajniejszy wraz ze spadkiem cen tych procow wypieranych przez coraz
    nowsze modele.

  • 5. Data: 2012-11-24 12:11:57
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, Bogus <a...@b...pl> wrote:
    > nie wiem w czym problem, od dawna już jak modernizuje kompa to wymieniam
    > płytę

    Dokładnie. Rynek osób, które wymieniają procesor bez reszty jest
    marginalny. Tak naprawdę ogromna większość PCtów jest wymieniana
    w całości. Jakaś tam mała część userów w międzyczasie dodaje
    dysk, ale to też będzie zanikało (dyski dziś są już bardzo duże,
    ich pojemność nie będzie już rosła tak dynamicznie jak dotąd).

    I trzeba tu oczywiście zaznaczyć, że PC jaki znamy dziś (obudowa
    z "klockami" i kablami) to także byt zanikający. Czy kogoś
    martwi brak możliwości wymiany CPU w laptopie czy tablecie?

    Ogólnie brawo dla Intela.

    pozdrawiam,
    PK

  • 6. Data: 2012-11-24 12:19:50
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 24.11.2012 12:11, PK pisze:
    > Dokładnie. Rynek osób, które wymieniają procesor bez reszty jest
    > marginalny. Tak naprawdę ogromna większość PCtów jest wymieniana

    Może marginalny, ale jest. Zawsze lepiej jest mieć taką moż-
    liwość, niż jej nie mieć :) Poza tym zgadzam się z przedstawio-
    nym podajże na zacytowanym forum stwierdzeniem, że takie podej-
    ście do mikroprocesorów będzie niewygodne dla producentów płyt
    głównych oraz dla dystrybutorów.

    Poza tym to może stanowić pretekst dla zwiększenia cen oraz
    dla ograniczenia zysków producentów płyt głównych, co może
    im sprawić problemy i potencjalnie przenieść się na konsu-
    mentów (gorsze płyty, mniejsza funkcjonalność, brak możli-
    wości podkręcania).

    > w całości. Jakaś tam mała część userów w międzyczasie dodaje
    > dysk, ale to też będzie zanikało (dyski dziś są już bardzo duże,
    > ich pojemność nie będzie już rosła tak dynamicznie jak dotąd).

    Jeszcze karty graficzne są względnie często wymieniane.

    > z "klockami" i kablami) to także byt zanikający. Czy kogoś
    > martwi brak możliwości wymiany CPU w laptopie czy tablecie?

    1) W komputerach przenośnych jest taka możliwość często,
    mimo wszystko.

    2) Komputery przenośne to inna kategoria sprzętu jednak
    (a tablety to w ogóle inny świat, nie związany w ogóle
    z PC). Tam chodzi o mobilność, a nie wydajność. Zauważ,
    że w komputerach przenośnych często łatwość wymiany do-
    tyczy zupełnie innej kategorii osprzętu: baterii, dysków,
    napędów optycznych.

    > Ogólnie brawo dla Intela.

    Niespecjalnie się z tym zgadzam. Oczywiście, jeżeli będzie
    to dotyczyło najtańszych "Celeronów" tylko, to problem nie
    jest wielki, bo będą to procesory/komputery wyłącznie dla
    biur, okienek kasowych i tak dalej. Gorzej, gdy w pewnym
    momencie zacznie to dotykać też faktycznie użytkowników
    indywidualnych, często pasjonatów i często oszczędzających
    przy pierwszym zakupie, by za rok-dwa 2-3 razy taniej kupić
    mocniejszy procesor.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 7. Data: 2012-11-24 12:25:38
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-24 12:04, Mr Misio pisze:
> [...]
    > procesorow i w czasi ezycia PC-ta 2-3 razy wymieniam procek na
    > wydajniejszy wraz ze spadkiem cen tych procow wypieranych przez coraz

    A w użytkowaniu coś Ci się zmienia? Bo mnie by teoretycznie wystarczał
    laptop wyprodukowany 5 lat temu. Zaś dochodzi jeden 'duży' program i
    jest klapa, bo taki, który ma niespełna rok, nie ogarnia go we właściwy
    sposób.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2012-11-24 12:45:26
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik $heikh el $hah napisał:
    zliwosci-wymiany-procesorow/page__gopid__83787#entry
    83787

    > A w użytkowaniu coś Ci się zmienia? Bo mnie by teoretycznie wystarczał
    > laptop wyprodukowany 5 lat temu.

    Jakby mi laptop wystarczal to nie mialbym problemow "ze zmiana procka w
    PC na wyzszy model".

    Mnie zmienia. Wieksza moc niskim kosztem. W momencie premiery stosunek
    ceny najbardzie wypasionego procka do mocy jest dla mnie niekorzystny.
    Po 1-2 latach ten sam procek i upgrade kosztuja znacznie taniej.

  • 9. Data: 2012-11-24 12:48:40
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-24 12:45, Mr Misio pisze:
> [...]
    > ceny najbardzie wypasionego procka do mocy jest dla mnie niekorzystny.
    > Po 1-2 latach ten sam procek i upgrade kosztuja znacznie taniej.

    Okej - i tylko z czystej ciekawości: ten lepszy procesor zmienia coś w
    sposób zauważalny?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 10. Data: 2012-11-24 12:58:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, Mr Misio <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > procesorow i w czasi ezycia PC-ta 2-3 razy wymieniam procek na
    > wydajniejszy wraz ze spadkiem cen tych procow wypieranych przez coraz

    To już dziś nie działa (moc CPU rośnie dużo wolniej niż kiedyś). Tzn.
    po prostu takie działanie się już nie opłaca. No i oczywiście stanowisz
    margines, więc producenci CPU raczej nie będą się Tobą przejmować
    (sorry :)).

    pozdrawiam,
    PK