  • Data: 2015-07-10 20:22:50
    Temat: Re: Tokarka
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-10 o 18:24, Pawel O'Pajak pisze:

    > 0.05 bicia to dla mnie full profesjonal wypas. Realne to?

    Akurat bicie jako parametr dokładności obróbki nie jest specjalnie
    wymierny - ja na TUBie wyciagam setki wymiarowo,
    maszyna dość sztywna, bicie osiowe praktycznie do 5 setek bez wysiłku,
    ale promieniowe bez przemocowań potrafi być większe.
    Powinieneś utrzymać wymiar w 7-8 klasie i bicie do 0,05 setek,
    przy tej wielkości maszyny nie powinno być to problemem w stali
    w średniej wielkości detalach, ale problem będzie zapewne w dokładności
    w funkcji czasu. Tzn okaże się, że wyciera się łoże czy śruba.
    A suport albo ma luz 0,2 albo się nie przesuwa itp.

    Co chcesz na tym robić?