  • Data: 2015-02-25 00:09:21
    Temat: Re: Transformator impulsowy do zasilacz ?12V 0.5A
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.02.2015 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:

    > Przyjąłem na wszelki wypadek 20-30V
    > Rdzeń http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.product
    _details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=23169&ca
    tegory_id=719&keyword=rtmss-20&option=com_virtuemart
    &Itemid=163

    [...]

    Dzięki :)

    > To nie kwestia wiary - w step-down prądy w układzie są tego samego
    > rzędu co prąd wyjściowy. A tu prąd wyjściowy 2x0.5A a na wejściu w
    > pikach prawie 3A :(

    Fakt. Jako że nie jestem ekspertem (ani nawet średnio doświadczonym)
    w temacie - dlatego zawierzam mądrzejszym do siebie.

    > Rozumiem. Ale problem jest nawet z pinami transformatora - za mało
    > ich. Naprawdę czasem warto zrobić na dwóch przetwornicach a nie
    > jednej. Szczególnie, że zrobienie pojedynczego zasilacza o dobrej
    > współbieżności 3 napięć jest naprawdę ciężkim wyzwaniem.

    Owszem, dlatego też nawet nie próbuję tak robić. Najwyższe napięcie
    będzie brane bezpośrednio z prostownika transformatora sieciowego, a
    +5V będzie robione oddzielnie. Ale się nie upieram przy samodzielnej
    konstrukcji, jakby był rozsądny gotowiec to bym go kupił.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator