  • Data: 2010-06-14 11:34:05
    Temat: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest jeszcze 1.5pF pojemności między obwodami. To też może sprowadzić
    > białą gorączkę. Oprócz tego mamy do tego różne klasy urządzeń i klasy
    > bezpieczeństwa. W zależności od tych klas prądy upływu do pacjenta mogą
    > wynosić max 0.5mA (AC na izolowanym obwodzie bezpieczeństwa), a tylko
    > 10mikro dla DC.
    > Minimalna izolacja WE-WY dla klasy CF to np. 70MOhm.

    U mnie jest na szczęście prościej :). Co do części aplikacyjnej, to albo
    jej nie ma, albo jest typu B ;).
    Robię coś podobnego, do platformy, o której kiedyś z Tobą pisałem. Wtedy
    przeforsowałem, żeby ją zamknąć w obudowie z tworzywa sztucznego i nie
    ma problemu ;)...
    Teraz jest to niemożliwe - duże obciążenia dynamiczne :(...
    Teraz jest dla mnie niejasne, co to jest "fizyczny kontakt"... w normie
    (wersja PL) mam napisane, że część apliacyjna to taka, która musi mieć
    fizyczny kontakt z pacjentem, żeby działała... No ale jak pacjent stoi
    na urządzeniu, mając na nogach buty itp... to czy to jest fizyczny
    kontakt, czy nie?
    Jeśli tak - to mam część aplikacyjną typu B.
    Jeśli nie - to mam tylko części dostępne ;)...

    Co do tego 1,5pF to w sumie nie znalazłem tego w normie :(... Więc nie
    wiem... potrzebuję dostarczyć zasilania i dwa sygnały :). Zasilanie albo
    przez przetwornicę Traco, albo jakiś gotowy zasilacz "medyczny", a co do
    sygnałów, to właśnie kombinuję...

    A ciekawi mnie jedna rzecz - ADuM240x, ponoć "medyczny", ale pojemności
    I->O wynosi 2,2pF ;>... odstępów moim zdaniem też nie da się zachować,
    ze względu na wymiary ;)... Sam już nie wiem :(...

    Konop