    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Date: Mon, 14 Jun 2010 14:20:08 +0200

    Am 14.06.2010 13:34, schrieb Konop:

> [...]
    > przeforsowałem, żeby ją zamknąć w obudowie z tworzywa sztucznego i nie
    > ma problemu ;)...
    > Teraz jest to niemożliwe - duże obciążenia dynamiczne :(...
    > Teraz jest dla mnie niejasne, co to jest "fizyczny kontakt"... w normie
    > (wersja PL) mam napisane, że część apliacyjna to taka, która musi mieć
    > fizyczny kontakt z pacjentem, żeby działała... No ale jak pacjent stoi
    > na urządzeniu, mając na nogach buty itp... to czy to jest fizyczny
    > kontakt, czy nie?
    > Jeśli tak - to mam część aplikacyjną typu B.
    > Jeśli nie - to mam tylko części dostępne ;)...

    to jest najczęstszy problem do dyskusji ;-). Mamy kontakt fizyczny i
    kontakt galwaniczny (np. elektrody). Jak masz urządzenie takie, że
    pacjent na nim stoi, to możesz mieć max. 10mikroA prądu upływności, w
    razie jakby pacjent stanął na mokrych osolonych (znaczy spoconych) nogach.

    > Co do tego 1,5pF to w sumie nie znalazłem tego w normie :(... Więc nie
    > wiem... potrzebuję dostarczyć zasilania i dwa sygnały :). Zasilanie albo
    > przez przetwornicę Traco, albo jakiś gotowy zasilacz "medyczny", a co do
    > sygnałów, to właśnie kombinuję...

    nie mam już pojęcia, skąd mi się te 1.5pF wzięło. Kolega mi to kiedyś
    powiedział, i tak to zostało. W normach też nie znalazłem. Kiedyś
    transformatory do urządzeń medycznych były dwukomorowe i te 1.5pF dało
    się wtedy zrobić. Ale nowe zasilacze są, jakie są. Gotowy zasilacz
    medyczny z "papierem" powinien sprawę załatwić.

    > A ciekawi mnie jedna rzecz - ADuM240x, ponoć "medyczny", ale pojemności
    > I->O wynosi 2,2pF ;>... odstępów moim zdaniem też nie da się zachować,
    > ze względu na wymiary ;)... Sam już nie wiem :(...

    Już ci pisałem, że mamy USB<>RS232 po stronie komputera i jest
    odseparowane toto od strony pacjenta przez sprzęg optyczny 6N137 na
    RS232. Wygląda to tak, że mamy płytkę z FT232R, gniazdem USB,
    przetwornicą TRACO i sprzęgami przykręconą do płytki czołowej i
    kabelkiem idzie RS232 i zasilanie do "strony gorącej". Międzymordzie do
    pacjenta (elektrody) są po drugiej stronie pudła.

    A tak w sumie, to robimy tutaj z igły widły. Opis sprzętu, który
    naprawiałem koleżankom z University of Ontario w KSC (wibrator szlag
    trafił). Składało się m.in. z komputera (własna konstrukcja, straszna
    prowizorka), wzmacniacza 40dB (prawdziwy RolsRojs: Bruel & Kjaer) i
    wibratora elektromagnetycznego (praktycznie głośnik bez membrany)
    przykręconego do metalowej wanny. W wannie solanka, w której astronauci
    trzymają nogi. Ani wzmacniacz, ani komputer nie miały dopuszczenia
    medycznego. Wanna nie była nawet uziemiona. I to by było na tyle z FCC,
    FDA, MPG, TUEV itd. In God we trust...

    Waldek