  • Data: 2019-10-21 12:38:11
    Temat: Re: Trójkołowiec lekki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:7f3f36e8-7197-459e-9383-a4bcd545c560@go
    oglegroups.com...
    >Miej chociaz troche wyobraźni i przyjmij ze jak napisałem
    >trójkołowiec to miałem na myśli rowniez jakis pojazd który dopiero
    >może się pojawić.
    >Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w dużych miastach jest
    >nie do przyjęcia. Samochody zajmują za dużo miejsca. Najczęściej
    >jedzie w nich jedna osoba.

    Owszem, ale rozwiazania - metro, tramwaj, autobus ... w przyszlosci -
    automatyczne taksowki ?

    >Generują sporo zanieczyszczeń a wszystkie metody ich ograniczenia
    >powodują że są coraz droższe.

    Ale tu widzisz - beda elektryczne, nie bedzie zanieczyszczen wcale.
    A byc moze wypra autobusy - jak sie okaze, ze spalinowe sa zle, a
    elektryczne jeszcze gorsze :-)

    >W pojeździe miejskim jaki będzie w przyszłości zbędne jest 4,2
    >sekundy do setki.
    >Wystarczy 10 sekund do piecdziesiatki. Każda rewolucja musi się od
    >czegoś zacząć. To coś nie musi być od razu perfekcyjne.
    >Co zrobisz w sytuacji gdy mieszkasz w dużym mieście, do pracy masz
    >11,5 kilometra i przejeżdżasz go ze względu na korki przez godzine.
    >Mozesz zbiorkomem ale masz jedna przesiadkę i pol kilometra na
    >butach. Do tego swoim środkiem transportu zawieziesz dziecko do
    >szkoly, przy zbiorkomie będzie to utrudnione.
    >I nagle miasto wydziela pasy dla trojkolowcow.

    Albo i nie wydziela, albo wydziela dla rowerow i hulajnog.

    >W trójkołowcu jest dach, ogrzewanie, radio i miejsce dla drugiej
    >osoby.

    A masz dwoje dzieci :-)

    >W bagażniku zmieszczą się przecietne zakupy na kilka dni.
    >Mozesz wszędzie darmo parkować

    A gdzie tam - chyba, ze na poczatku.
    A potem normalnie - ten model transportu jest nie do przyjecia, musimy
    jakies karne oplaty wprowadzic :-)

    >a miesięczne wydatki na energię to równowartość pięciu litrow paliwa.

    Po cenie z ladowarek to 20, a jak minister dorzuci podatek, to 50 :-)

    >Teraz szukasz dziury w całym a w sytuacji jaka opisałem jak nie
    >bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz
    >spłacał z zaoszczędzonego paliwa.

    Szczegolnie jak nie bedziesz mial innego wyjscia :-)
    Niestety sa w tej wizji i inne wady:
    -wydatki na paliwo nie pozwola splacic jezdzidelka,
    -samochod by sie przydal ... a na dwa nie ma miejsca na osiedlu. No
    chyba, zeby tak pietrowy parking ?

    J.