  • Data: 2019-10-21 18:16:49
    Temat: Re: Trójkołowiec lekki
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-21 02:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > Miej chociaz troche wyobraźni i przyjmij ze jak napisałem trójkołowiec to miałem na
    myśli rowniez jakis pojazd który dopiero może się pojawić. Może to będzie
    trojwentylatorowiec. Jedno jest pewne. Dzisiejszy model transportu w dużych miastach
    jest nie do przyjęcia. Samochody zajmują za dużo miejsca. Najczęściej jedzie w nich
    jedna osoba. Generują sporo zanieczyszczeń a wszystkie metody ich ograniczenia
    powodują że są coraz droższe. W pojeździe miejskim jaki będzie w przyszłości zbędne
    jest 4,2 sekundy do setki. Wystarczy 10 sekund do piecdziesiatki. Każda rewolucja
    musi się od czegoś zacząć. To coś nie musi być od razu perfekcyjne. Trojkolowiec z
    tematu jest jedną z propozycji od czego moze, ale nie musi, się zacząć. Co zrobisz w
    sytuacji gdy mieszkasz w dużym mieście, do pracy masz 11,5 kilometra i przejeżdżasz
    go ze względu na korki przez godzine. Do tego to samochód z silnikiem spalinowym i
    wolno Ci nim jezdzic co drugi dzień. Mozesz zbiorkomem ale masz jedna przesiadkę i
    pol kilometra na butach. Do tego swoim środkiem transportu zawieziesz dziecko do
    szkoly, przy zbiorkomie będzie to utrudnione. I nagle miasto wydziela pasy dla
    trojkolowcow. Na wydzielony pasie srednia predkos wyjdzie na poziomie 30/h a na
    pasach dla blachosmrodow w porywach 12km/h. W trójkołowcu jest dach, ogrzewanie,
    radio i miejsce dla drugiej osoby. W bagażniku zmieszczą się przecietne zakupy na
    kilka dni. Mozesz wszędzie darmo parkować a miesięczne wydatki na energię to
    równowartość pięciu litrow paliwa. Teraz szukasz dziury w całym a w sytuacji jaka
    opisałem jak nie bedziesz mial kasy to kupisz jezdzidelko na raty i je bedziesz
    spłacał z zaoszczędzonego paliwa.

    Zrozum. Te małe pojazdy mają tylko wtedy sens gdy są dofinansowane. Nie
    rozwiązują problemu braku miejsca w miastach tylko go nieco zmniejszają.
    Natomiast potrafią nie zanieczyszczać powietrza. Można sobie wprowadzać
    ograniczenia ruchu a to się nie zmieni.