  • Data: 2017-01-25 14:04:56
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-25 o 12:36, Konrad Anikiel pisze:

    > Francuzowi wystarczy powiedzieć: możesz przechodzić, ale musisz myśleć co robisz.
    Polakowi jak powiesz że musi myśleć to katastrofa murowana. Policjant musi za niego
    myśleć. Jak powiesz policjantowi "ale przecież ja myślę co robię" to się dowiesz że
    Ty tu nie jesteś od myślenia. Zasadnicza różnica w kulturowych podstawach zachowań
    społecznych.

    > Wcale nie dziwna. Nieuczciwa konkurencja, używająca wpływów politycznych w celu
    ustanowienia przepisów korzystnych dla siebie. To odbywa się na codzień, w każdej
    dziedzinie życia. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem dzieci albo zawziętością
    prawników.

    Polakom w czasach zaborów i okupacji wydawano niesprawiedliwe zakazy.
    Wtedy sprawa była jasna, bo z założenia mieliśmy być obywatelami
    drugiej kategorii i na siłę kazano nam się z tym pogodzić.
    Dlatego chcąc utrzymać swoją tożsamość i zachować godność,
    musieliśmy nauczyć się omijać niesprawiedliwe zakazy.

    Obecnie jesteśmy w Unii i jesteśmy przeczuleni, fałszywie widząc próby
    uczynienia z nas obywateli unijnych drugiej kategorii.

    WM