    From: JDX <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Trzy monitory do komputera?
    Date: Mon, 04 Jun 2012 01:05:16 +0200

    On 2012-06-03 22:31, Michal wrote:
    [.....]
    > No właśnie o to mi chodzi - do DVI-I można podłączyć praktycznie
    > wszystko, no może poza starymi monitorami cyfrowymi CGA/EGA/HGC, które
    > już dawno wylądowały na złomowiskach. A sprzętu z DSUB jest wbrew
    > pozorom sporo i to nie tylko wiekowego. Pomijając już całkiem niedawno
    > sprzedawane LDC z tylko DSUB, przez monitory CRT z odwzorowaniem kolorów
    > o jakie w LCDkach do tej pory trudno przez NOWE TV LCD i plazmowe gdzie
    > DSUB często przydaje się choćby wtedy gdy brakuje wejść HDMI po
    > projektory z tym złączem.
    Do całkiem niedawno sprzedawanych monitorów LCD tylko z DSUB są całkiem
    niedawno sprzedawane karty z wyjściem DSUB oraz nadal sprzedawane karty
    z wyjściem DVI-I. :-) Z kolei nowe TV w których brakuje wejść HDMI
    raczej nie są adresowane do ziutków chcących podłączać pod nie komputer.
    :-) O projektorach mam zerowe pojęcie ale ciężko mi sobie wyobrazić
    współczesny projektor z wejściem jedynie w analog VGA. Tak czy inaczej
    ten sposób (analog) podłączania się pod współczesne wyświetlacze dla
    których transmisja cyfrowa jest naturalna jest przestarzały i musi
    nadejść moment w którym należy powiedzieć "dość. Tak ja to np. jest z
    telewizją analogową która u nas ma być wyłączona gdzieś w połowie
    przyszłego roku i ludzie zmuszeni są do kupna nowego telewizora lub
    tunera DVB-T to dotychczasowego.

    > Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD
    > 2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
    Np. Dell chyba już od jakiegoś czasu lansuje DP i np. moje U2412M m.in.
    posiadają takowe złącze. Mnie natomiast bardziej zastanawia wpychanie do
    monitorów HDMI które zasadniczo przewidziane jest do sprzętu video (tzn.
    TV, STB, odtwarzacze).

    > U typowych producentów (odbiorcy nV/AMD) też zdarzają się karty z samymi
    > DP x6. Poza nielicznymi przypadkami gdy potrzeba bardzo wysokich
    > rozdzielczości idących w tysiące pikseli to całe Eyefinity itp. tak
    > średnio mi pasuje - co innego niezależne monitory, co innego składanie
    > jednego obrazu z wielu monitorów w 1 przestrzeń roboczą.
    Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć, ale ten Matrox pozwala na
    uzyskanie 8 niezależnych pulpitów (w tym o różnych rozdzielczościach i
    ilości kolorów) ale pewnie można też mieć jeden ogromny pulpit na 8
    monitorach. Kwestia ustawień. Chociaż również i moim zdaniem np.
    przeglądarka słabo wygląda w rozdzielczości 3840x1200 gdy pośrodku są
    ramki dwóch monitorów. :D