    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tworzenie panoram - kilka słów heretyka
    Date: Sun, 31 Aug 2014 12:19:01 +0200
    <ltfea8$mfs$1@node1.news.atman.pl> <ltg7vu$gfk$1@usenet.news.interia.pl>
    <lthj4g$tp8$1@node1.news.atman.pl> <ltie61$oiu$1@usenet.news.interia.pl>
    <ltili3$4tk$1@node1.news.atman.pl> <ltiql6$k5q$1@usenet.news.interia.pl>
    <ltki13$b6f$1@node2.news.atman.pl> <ltkjl3$cvf$1@usenet.news.interia.pl>
    <ltn7bh$tpf$1@node1.news.atman.pl> <ltnb6p$2ar$1@node1.news.atman.pl>
    <ltnogh$1v8$2@usenet.news.interia.pl> <lto688$44u$1@node2.news.atman.pl>
    <53ffa5bc$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <ltpqqq$ljk$1@node2.news.atman.pl>
    <5401a334$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
    <ltt99v$c7r$1@node1.news.atman.pl>
    <5402e68a$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-08-31 11:10, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Swoją zainstalowałem już dość dawno, jakiś rok temu, wersja 3.0.1.

    Najwyraźniej poprawili ten komplikujący dualizm ustawień. I całe szczęście.

    > Od dość dawna miałem zamiar zabrania się za robienie panoram, ale
    > dopiero Twój wątek zainspirował mnie w stopniu wystarczającym do
    > podjęcia działania. Trochę poczytałem, zmajstrowałem zaprezentowane
    > ustrojstwo. zrobiłem panoramę własnego ogródka, potem to samo Nokią
    > 1020, i tu powstał problem. Na ekranie komputera obie panoramy robią
    > bardzo podobne wrażenie.

    Smarfony idą w kierunku "bajerów" i faktycznie ich soft czasem
    zaskakuje. Potrafią mieć zaimplementowane rozbudowane funkcje rodem z
    profesjonalnych aplikacji graficznych.

    Co do efektu końcowego - nie wiem jak w Nokii, ale w Nexusie 5, jakiego
    używam - masakra. Nie ma trybu manualnego albo choćby zamrażania
    ustawień, a to przekreśla zastosowanie. Chciałem zrobić pod słońce
    zdjęcie - światło ustawiane jest do punktu, do którego ostrzę... :-(

    > Owszem, przyjrzenie się ujawnia flary i ogólne
    > pogorszenie kontrastu przy fragmentach robionych smartfonem pod słońce,
    > ale ogólne wrażenia są praktycznie takie same. Roboty z tym od cholery,
    > a Nokia sama to robi, sama składa. Wygląda na to, że sobie odpuszczę.

    Najpierw sprawdź jak radzi sobie w innych niż doskonałe warunkach.
    Zdjęcia nocne, pod światło etc. Z tego powodu nawet na rower zabieram
    lustrzankę. Zbyt wiele razy nie udało mi się zrobić zdjęcia smartfonem.
    Nawet klasyczny zachód słońca nad jakimś polem z fantastycznymi
    światło-cieniami przepadł mi. Nie dałem rady komórką.

    Marek