  • 31. Data: 2021-05-01 13:25:53
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ja jako ja? :) Zwykłą teflonową z patelnią o grubym spodzie. Natomiast
    > mam w rodzinie osoby, które psioczą na teflon co zmusiło mnie do
    > poszukiwań, i tu nie jest dobrze, ale ostatecznie padło na Ecolution
    > Bliss:
    > https://www.ecolutionhome.com/ecolution-cookware/cer
    amic-non-stick-cookware/

    > Wytrzymują ok 1.5 roku umiarkowanie częstego smażenia. Potem zaczyna
    > przywierać. Przy cenie rzędu 150zł/10-11" jest to MZ ok.
    > W Polsce chyba niedostępne, ale może z czasem Amazon dołączy do (lokalnej) oferty:
    > https://www.amazon.pl/Ecolution-Bliss-ceramiczna-pat
    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/

    Dziękuję za informacje.

    Ja mam taką i niestety przywiera, wbrew temu co piszą.
    https://leclerc.com.pl/florina-maja-patelnia-nieprzy
    wierajaca-28cm
    Z opisu właściwie nie wiadomo jaka to powłoka ceramiczna.
    https://leclerc.pl/patelnia-patelni-nierowna/

    WM

  • 32. Data: 2021-05-04 15:12:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 01 May 2021 00:37:58 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    > Wytrzymują ok 1.5 roku umiarkowanie częstego smażenia. Potem zaczyna
    > przywierać. Przy cenie rzędu 150zł/10-11" jest to MZ ok.

    Ale co sie dzieje tej powloce, ze "zaczyna przywierac"?

    I jeszcze mnie to "water-based" ciekawi ... moczyc w wodzie trzeba?

    A mniej inzynieryjnej strony - dawniej, to sie z kielbasy tluszcz
    wytapial. A teraz jakies cos, co na ogniu brązowieje, gestnieje i sie
    klei.

    > W Polsce chyba niedostępne, ale może z czasem Amazon dołączy do (lokalnej) oferty:
    > https://www.amazon.pl/Ecolution-Bliss-ceramiczna-pat
    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/

    Przebitka niezla.
    Koszty transportu z USA, czy "bo tak" ?

    J.

  • 33. Data: 2021-05-04 19:55:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 4 maja 2021 o 15:12:51 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > klei.
    oferty:
    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/

    Kiedyś używało się cygańskich patelni. Myk polegał na tym że wytwarzało się na takiej
    patelni powloke z węgla. Robiła ta powłoka za warstwę uniemożliwiającą przywieranie
    potraw. Jak byłem mały to w domu była taka patelnia. Pamiętam że skuteczność powłoki
    jaka na niej była była bardzo wysoka. Do tego uszkodzona warstwa była
    samonaprawialna. Jedyne ograniczenie to że nie powinno się przy myciu używać metod
    które mogłyby zeskrobać cienka warstwę węgla.

  • 34. Data: 2021-05-05 07:16:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-01, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    wierajaca-28cm
    > Z opisu właściwie nie wiadomo jaka to powłoka ceramiczna.

    Kolorem i "połyskiem" wygląda jak teflon. Nie jest?

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2021-05-05 07:34:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    amic-non-stick-cookware/

    > Ale co sie dzieje tej powloce, ze "zaczyna przywierac"?

    Podejrzewam, że zostaje wyerodowany składnik odpowiedzialny za
    nieprzywieranie. Tu, najpewniej coś na silikonach.

    > I jeszcze mnie to "water-based" ciekawi ... moczyc w wodzie trzeba?

    Water-based znaczy, że powłoka jest przygotowana z użyciem emulsji
    wodnych czyli woda jest fazą rozpraszającą dla składników lakieru.
    Typowe powłoki dawnego typu są rozpuszczalnikowe, ale coraz więcej
    krajów wprowadza soldine obostrzenia w tym zakresie.

    > A mniej inzynieryjnej strony - dawniej, to sie z kielbasy tluszcz
    > wytapial. A teraz jakies cos, co na ogniu brązowieje, gestnieje i sie
    > klei.

    Do wszelkich smażeń polecam "air fryer" (smażalnica na gorące
    powietrze?) To jest urządznie, które autentycznie zrewolucjonizowało u
    mnie szybkie przygotowywanie rzeczy typu kiełbasy, nugetsy, ryby.
    Niesamowicie wygodne i efektywne. Wrzucam płat zamrożonego łososia na jakieś
    20 min i wychodzi świetnie opieczone cudo bez taplania się w tłuszczu.

    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/

    > Przebitka niezla.
    > Koszty transportu z USA, czy "bo tak" ?

    Pewnie tak, lub ceny miejscowych dostawców. Amazon jest bardzo tani i
    szybki, gdy towary idą z ich lokalnych magazynów, lub Amazon ma kanał dostaw.
    Ale widzę, że na "DE" ceny bardziej cywilizowane:
    https://www.amazon.de/s?k=ecolution+bliss

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2021-05-05 07:41:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-05, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > 20 min i wychodzi świetnie opieczone cudo bez taplania się w tłuszczu.

    Dla ścisłości, bo są różne, mówię o takim typie:
    https://www.mediaexpert.pl/agd-male/do-kuchni/frytow
    nice/frytkownica-philips-hd9260-90-airfryer

    Mam Philips'a, ale prosty model: pokrętło temperatury i timer.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2021-05-05 08:54:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/

    wierajaca-28cm

    > Kolorem i "połyskiem" wygląda jak teflon. Nie jest?

    Mojej patelni dotyczy ten opis, a zdjęcie jest reklamowe, nie dokumentalne.

    "Przebojem na rynek wkroczyły patelnie o powłokach ceramicznych, które
    są odporne na uszkodzenia i nawet bardzo wysokie temperatury. Smażąc na
    nich, trzeba jednak dodawać nieco tłuszczu. Najdroższe patelnie
    posiadają powłoki tytanowe, które są bardzo trwałe, bo można nawet
    używać metalowych sztućców do mieszania czy przewracania potraw, a
    powłoka pozostanie nieuszkodzona."

    WM

  • 38. Data: 2021-05-05 09:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 May 2021 05:41:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dla ścisłości, bo są różne, mówię o takim typie:
    > https://www.mediaexpert.pl/agd-male/do-kuchni/frytow
    nice/frytkownica-philips-hd9260-90-airfryer

    > Mam Philips'a, ale prosty model: pokrętło temperatury i timer.

    A jakie frytki z tego wychodza ?

    J.

  • 39. Data: 2021-05-05 09:16:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 May 2021 05:34:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]

    > Typowe powłoki dawnego typu są rozpuszczalnikowe, ale coraz więcej
    > krajów wprowadza soldine obostrzenia w tym zakresie.

    Typowe ...ale co to klienta obchodzi?
    Taki ekologiczny ?

    Przy czym ...
    -"lakieru" to tam chyba nie powinno byc, chyba, ze jakis silikonowy ?
    -ceramika to od zawsze byla "water based", ale tu chyba jakas
    specjalna :-)

    https://www.amazon.de/Ecolution-Bliss-Ceramic-Non-St
    ick-Fry/dp/B016MBRBGQ
    22 euro

    https://www.amazon.de/Ecolution-EBCAW-5120-Non-Stick
    -Ceramic-Cookware/dp/B01FRRYCDG
    55 euro.

    To samo, czy nie to samo ?

    Ale do Polski nie dostarczaja :-(

    J.

  • 40. Data: 2021-05-05 10:53:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-05-05 o 09:03, J.F. pisze:

    nice/frytkownica-philips-hd9260-90-airfryer

    > A jakie frytki z tego wychodza ?

    Gotowane zapewne?

    WM