  • 11. Data: 2016-11-29 08:59:38
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    a ja ci doradzę wywrotowo:
    jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

    Jak RWD to nie pomogę bo doświadczenia nie mam.

  • 12. Data: 2016-11-29 09:16:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
    > a ja ci doradzę wywrotowo:
    > jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
    Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
    Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
    Co do meritum, to 1000 km raczej będzie w dużej części autostradami albo
    głównymi drogami więc spokojnie może jechać i lepiej mieć 2 zimówki i 2
    letnie, niż 4 letnie.
    Jacek
    PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem
    JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to
    krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Minęło kilka lat i ten sam gość
    obwieszcza, że to on był prekursorem opon zimowych w firmie i że "odkąd
    tylko można było je w Polsce kupić" zawsze używał ;-)

  • 13. Data: 2016-11-29 10:01:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem
    >JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo
    >to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd.

    Troche lat pozniej to i ja krytykowalem.
    Tyle lat caly kraj jezdzil na "zwyklych oponach", sam juz troche
    przejezdzilem, i wystarczaly.

    Ale potem trafilem na "prawdziwie letnie" i sie przeprosilem.

    Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
    fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

    J.

  • 14. Data: 2016-11-29 10:37:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Nov 2016 00:30:10 +0100, w
    <n...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny

    > Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
    > letnia.

    Polemizowałbym. Letnia będzie lepsza, bo będziesz zdawał sobie sprawę, że nic
    nie możesz :)

  • 15. Data: 2016-11-29 10:39:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, w <o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
    > Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
    Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.

  • 16. Data: 2016-11-29 10:50:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
    > fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

    Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
    wraca przyczepność. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
    podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
    dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
    przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

    Za ostatni grosz będę kupował oponki. Na letnich jeździłem jak byłem
    mały.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 17. Data: 2016-11-29 10:54:01
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
    > zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    +1

    A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do
    jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby
    się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki
    Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

  • 18. Data: 2016-11-29 10:57:04
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

    później rzecz jasna też, tyle że na nowych :)

  • 19. Data: 2016-11-29 11:02:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Nov 2016 10:54:01 +0100, w
    <583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>, "zhbick" <n...@s...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki

    Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

  • 20. Data: 2016-11-29 11:03:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):

    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
    > Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ.
    Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze.

    Zależy po czym się jedzie.
    Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
    Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
    mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
    opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

    No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
    Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
    przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
    powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
    rowu.