    From: "dzanus" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UKE + regulacja rynku
    Date: Sat, 12 Mar 2011 23:38:59 +0100

    > To teraz wytlumacz nam jak powyzsza oferta ma sie do umowy na czas
    > nieokreslony o ktorej jest ciagle mowa w watku?

    Zawierasz umowę która jest nie jest określona czasowo czyli jest
    bezterminowa lub zawarta na czas nieokreślony. W regulaminie tej umowy nie
    widzę informacji aby była zawarta na 1 czy 36 miesięcy.

    > Wg Ciebie umowa na czas nieokreslony = powyzszej umowie promocyjnej, ktora
    > mozna zawrzec tylko wtedy gdy wczesniej korzystalo sie z oferty na czas
    > okreslony (minimum 12 miesiecy).

    W czym masz problem podpisujesz na czas okreslony konczy sie umowa to
    bierzesz ta i masz na czas nieokreslony 15PLN wiecej. Jak sie nie podoba to
    masz na czas nieokreślony odrazu i kosztuje wiecej.U siebie daj internet na
    rok za darmo instalacje za 1pln i umowę bezterminową. Nawet możesz dorzucić
    komputer gratis albo laptopa ale dlaczego mają wszyscy robić tak samo?

    > To teraz napisz jeszcze jak beda wygladaly oplaty gdy bede chcial na
    > miesiac czasu skorzystac z oferty innego ISP? Znow umowa terminowa na 12
    > miesiecy? Czyzby marketing zadzialal? Gdzie te Twoje 15zl roznicy?

    Rozumiem, że to za ciężki orzech do zgryzienia dlatego podpowiem co zrobić.
    Zapewne regulamin sieci którą administrujesz / jesteś właścicielem /
    pracownikiem jest właściwie napisany i posiada tak niezbędny punkt jak
    "zawieszenie usługi na czas - cena ". Ma go czy nie ma? Klient przychodzi
    panie Andrzej mam umowę na czas nieokreślony ale w tym miesiącu chciałbym
    korzystać z internetu Zdzicha co robimy?
    Odpowiadasz:
    a) Panie kliencie w regulaminie w punkcie fafnastym jest zapis, że może Pan
    zawiesić usługę 79 razy do roku i wtedy musi Pan płacić 1/96 abonamentu a
    umowa zostaje przedłużona o czas zawieszenia
    b) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji i nie może Pan
    zawiesić usługi
    c) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji ale może Pan za
    darmo zawiesić usługę na 47 miesiące, które Panu pozostały z 48 miesięcznej
    umowy
    Które rozwiązanie wybierasz?

    > "Prawie jak umowa na czas nieokreslony" a "umowa na czas nieokreslony"
    > robi wielka roznice.
    > Ale to juz nie problem "Polskiego Internetu", a raczej umiejętności
    > czytania umow i regulaminow wsrod wszedobylskiej reklamy i nacisku na nie
    > do konca przejrzysty marketing.

    Widzę idealistę który chce walczyć z wiatrakami. Niestety ja nawet jak bym
    chciał to nie widzę tu żadnego problemu. Są umowy czas
    określony/nieokreślony masz kilku operatorów a jeśli nie masz to przecież
    możesz sobie zrobić szkło do LIM. Dostajesz do łapy umowę regulamin i ją
    czytasz nie pasuje nie podpisujesz jak masz problem z czytaniem czy
    zrozumieniem możesz poprosić odpłatnie kogoś o intrpertację. Nie rozumiem
    tego parcia, że internet ma być tani albo najlepiej darmowy ma być wszedzie
    i na super fajnych zasadach. Są w kraju miejsca w których nie ma kanalizacji
    czy prądu a tu walka z różowymi plamami jak by przez to był ogólnoświatowy
    kryzys.