  • Data: 2016-11-27 21:25:03
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > "USB 3.1 Type-C to Type-C cables are considered full-featured USB Type-C
    > cables and must be active, electronically marked cables that contain a
    > chip with an ID function based on the configuration channel and
    > vendor-defined messages (VDMs) from the USB Power Delivery 2.0
    > specification" (https://en.wikipedia.org/wiki/USB_Type-C) a w tymże (USB
    > Power Delivery) stoi "Devices can request higher currents and supply
    > voltages from compliant hosts - up to 2 A at 5 V (for a power
    > consumption of up to 10 W), and optionally up to 3 A or 5 A at either 12
> [...]

    No właśnie nie do końca tak to w rzeczywistości jest. Np. Nexus 6p, 5x,
    i chyba Samsung S7 przy 5V dają niecałe 3A. Czyli już wykraczają poza
    w/w limit dla 5V. Co prawda nie czytałem na Wiki powyższych danych lecz
    w jakimś artykule, gdzie napisano, że nawet do 5A przy odpowiednio
    oznaczonym typie przewodu i dla 5V. W zasadzie tylko tym się
    zasugerowałem. Jednakże 3A to jak dla mnie bardzo dużo przy tak
    cieniutkich stykach.
    ---
    3 A jest w 2-giej wersji specki, poza tym są własne rozszerzenia do 6 A, ale
    co tu debatować jak chcesz mieć mniejszy prąd a wyższe napięcie. No to masz
    w tym Type-C robionym zgodnie z Power Delivery z negocjacją.