  • 11. Data: 2018-11-21 21:19:49
    Temat: Re: USB > RS232 ale odwrotny
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > wowa wrote on 21.11.2018 20:34:
    >>>

    > I nie można zdobyć/naprawić/wyczyścić takiej głowicy?
    Trzeba by poświęcić nowy czytnik na dawcę. Robiłem kiedyś próby z
    głowicami od magnetofonów, Jakoś działało ale krótko.

    > Czemu nie poszukałes u majfrendów?
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/New-Portable-RS232-M
    SR100-Hi-Lo-co-Mini-Magnetic-Stripe-Card-Reader-3-Tr
    acks/32319371610.html

    No tak, nic mnie nie tłumaczy, widziałem tylko USB. I to będzie
    najlepsze rozwiązanie :)

    > No to zacznij od analizy protokołu komunikacyjnego, bo skąd założenie że nowy
    > czytnik od losowego dostawcy będzie gadał w tym samym dialekcie?

    To chyba jakiś standard, do tej pory wszystkie gadały.

  • 12. Data: 2018-11-21 21:25:44
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Alternatywnie calosc aktualnego systemu dostepu wywalic i kupic nowy. Beda
    > relatywnie niedrogie i do zrobienia w jedno popoludnie dla montera.

    Mówiłem że to "coś w rodzaju" kontroli dostępu. Jeśli wywalę cały
    system to klient z radością zgodzi się na nowy pod warunkiem że ja za
    to zapłacę i dalej będzie na kartach magnetycznych :)
    Kolega wyżej dał linka do najwygodniejszego rozwiązania.
    Wojtek

  • 13. Data: 2018-11-21 21:36:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wowa <w...@g...pl> napisał(a):
    > To chyba jakiś standard, do tej pory wszystkie gadały.

    Podejrzewam, że te na USB to też nie mają jakiegoś specjalnego protokołu na
    poziomie USB, tylko że jest to właśnie serial po USB (CDC). Tylko, że zwykła
    przejściówka nie wystarczy, bo musiałaby być to przejściówka będąca hostem
    USB. Ale skoro można u Chińczyków kupić czytnik na RS232, to nie ma co się
    bawić.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2018-11-22 12:26:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    wowa <w...@g...pl> wrote:

    > Trzeba by poświęcić nowy czytnik na dawcę. Robiłem kiedyś próby z
    > głowicami od magnetofonów, Jakoś działało ale krótko.

    Masz może zdjęcie tej zużytej głowicy?

  • 15. Data: 2018-11-22 12:30:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Ogólnie da się wszystko. Znam przypadek transmisji dźwięku przez RS-232,
    > ale nie jakimś surowym strumieniem, tylko ramkami w formacie JSON.

    Czyli ktoś wynalazł koło na nowo, bo soundservery są dostępne od dawna :)
    Taki np. ESounD (ESD, od dawna przestarzały, ale bardzo prosty) komunikuje
    się przez tcp/ip.

  • 16. Data: 2018-11-22 18:15:14
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Masz może zdjęcie tej zużytej głowicy?

    Jest 500km odemnie. Jak nie zapomne to zrobię. Wcześniejsze przypadki
    to po prostu czoło głowicy było zeszlifowane, szczelina była wyraźnie
    większa. Oryginalny kształt jest inny niż do taśmy, taki bardziej
    trapez.
    Wojtek

  • 17. Data: 2018-11-22 19:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Myślałem że to proste będzie. Chodzi o czytnik kart magnetycznych
    >(prehistoria, wiem) który portem szeregowym był podpięty do
    >sterownika na mikroprocesorze (jakaś większa odmiana 51). Sterownik
    >to coś w rodzaju kontroli dostępu, klient przesunął kartę a sterownik
    >radośnie pozwolił mu wykonać czynność. I to działało wiele lat aż się
    >zużyła głowica. I teraz problem, nowe czytniki są tylko na USB.

    A standard sie zgadza, taki czytnik USB czyta stare karty ?

    Wydaje mi sie, ze kiedys takie urzadzenie widzialem.
    Tylko jak to wyguglac w natloku odwrotnych ...

    FTDI Viniculum
    https://electronics.stackexchange.com/questions/3773
    19/usb-to-rs232-without-host-slave-devices

    https://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/
    AN_182_Vinculum-II_UART_to_FT232Host_Bridge.pdf
    https://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheet
    s/Modules/DS_V2DIP1-32.pdf

    Czy jakis inny procek z USB-host ... albo i fpga

    albo cos takiego
    https://botland.com.pl/pl/arduino-shield-ekspandery-
    wyprowadzen/4792-arduino-usb-host-shield-sterownik-u
    sb-nakladka-dla-arduino-8058333490632.html
    https://nettigo.pl/products/usb-host-shield-dla-ardu
    ino

    Hm, MAX3421E, ciekawe co to potrafi samo ...

    J.

  • 18. Data: 2018-11-23 00:01:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    wowa <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    > to po prostu czoło głowicy było zeszlifowane, szczelina była wyraźnie
    > większa. Oryginalny kształt jest inny niż do taśmy, taki bardziej

    Bardziej chodzi o drugą stronę -- tę, gdzie są połączenia i ewentualnie
    mocowanie. Jeśli okaże się że pasuje taka głowica, którą mam
    (trzyścieżkowa, wyciągnięta z padniętego terminala) i nadal potrzebujesz
    (bo może np. już zamówiłeś ten czytnik z Chin) to oddam za cenę wysyłki
    (lub za darmo jeśli jesteś w Warszawie i chciałbyś odebrać osobiście).

  • 19. Data: 2018-11-23 00:02:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A standard sie zgadza, taki czytnik USB czyta stare karty ?

    Zdziwiłbym się gdyby nie czytał :) To standard.

  • 20. Data: 2018-11-24 21:14:43
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > (bo może np. już zamówiłeś ten czytnik z Chin) to oddam za cenę wysyłki
    > (lub za darmo jeśli jesteś w Warszawie i chciałbyś odebrać osobiście).

    Dzięki za chęć pomocy ale zamówię u chińczyka. Kilka, żeby na zapas
    było.
    Wojtek