    From: m...@w...pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Date: Wed, 7 Jan 2009 11:40:10 -0800 (PST)

    On 6 Sty, 01:35, Bogdan Blaszczak <bla...@UsuN-
    AntyspaMpoczta.wprost.pl> wrote:

    > Mechanizm z naciągiem automatycznym - to znaczy że zegarek nakręca Ci
    > się samoczynnie, przy ruszaniu ręką. Przy typowym, codziennym
    > użytkowaniu nie musisz go nakręcać.
    > 25 kamieni - można to trochę porównać do Mpx. Na pewno mechanizm 25
    > jewels będzie lepszy od 15 jewels, ale mówi się że powyżej 25, to już
    > jest dekoracja.
    > ETA - nazwa producenta mechanizmu, chyba najbardziej popularny
    > produkowany w Szwajcarii, dobra, sprawdzona jakość.
    > 2824.2 - typ mechanizmu, automatyczny, określonej wielkości, podstawowy
    > model kręcący trzema wskazówkami i prostym
    datownikiemhttp://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA#ETA_2
    824

> [...]
    > (czy wachnięć) na godzinę. Im więcej mechanizm ma, tym jest bardziej
    > dokładny, odporny na czynniki zewnętrzne. ETA ma 28800 (8 na sek), to
    > jest zajebiaszczo dobrze.
    > Jeśli interesuje Cię więcej, to może przeczytaj porównanie popularnego
    > japońskiego mechanizmu Miyota vs ETA. Tam na dole wymienione są
    > najważniejsze czynniki wpływające na jakość:http://www.17jewel.com/two.html
    >
    > --
    > BlaTek
    > mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla
    ce('Hej','KEy'))))

    Wcale jak to piszesz "na pewno" mechanizm 25 kamieniowy nie jest
    lepszy od 15. Czesto jest odwrotnie. Chociaz rzeczywiscie lepiej jest
    lozyskowac mechanizm zegarka 25 kamieniami niz 15. jednak ilosc
    kamieni to nie wszystko co swiadczy o klasie zegarka.
    czesc.Ch.