eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUkład zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej › Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
    From: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
    Date: Mon, 8 Feb 2010 17:18:52 +0100

    Użytkownik "Andrzej Litewka" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hkp70t$372$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Swego czasu poruszyłem na elektrodzie temat:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1478736.html
    >
    > ale sprawa umarła, nic ciekawego do tematu nie wniesiono.

    ale nie pochwaliłeś się tam, że układ ubija świetlówki, co więcej,
    wcześniej upierałeś się, że żadnej szkodliwej składowej stałej nie ma.
    Przydałoby się dla potomności jednak zasygnalizować problem również i tam,
    przyznając się jednocześnie do błędu.

    > Przerobić tak aby zaraz po zapłonie układ stał się takim ja po prawej
    > stronie obrazka:
    > http://obrazki.elektroda.net/1_1257935384.jpg ("Układ pracy po
    zapłonie")
    > Czyli po zapłonie ma zostać tor zasilania świetlówki złożony z
    kondensatora
    > 1uF z szeregowym rezystorem 100 Ohm.
    > Gdy już wymusimy wysokie napięcie do zapłonu to świetlówka po zapłonie
    > znakomicie pracuje w takim układzie 1uF+100 Ohm.

    Pod dyskusję:
    kondensator w szereg ze świetlówką? Na tyle duży, żeby ładujący go impuls
    prądu stałego odpalił lampę (nie próbuję zgadywać, ile to ma być). C5
    odpowiednio powiększyć, żeby w szereg z tym drugim było około 1u.
    Niestety obydwa kondensatory na wysokie napięcie, bo wpięte między nie
    wyjście z powielacza podniesie tam napięcie do 1kV + nałożona składowa
    zmienna.
    Zadziała?

    e.