    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Ukryty tekst a Google?
    Date: Fri, 30 Jan 2009 13:18:02 +0100

    > Nie wiem, gdzie to wiadomo, ale to nieprawda. Strony we Flashu wymagają
    > więcej nakładów energii, ale da się.

    Google wszędzie informują, że liczy się dla nich przede wszystkim tekst,
    długo długo nic i linki zewnętrzne. Rozumiem, że ten nakład energii to
    właśnie lini zewnętrzne?

    > Łamanie zasad to jedno, a wykrywanie to coś innego niestety. Automat nie
    > człowiek i nie kuma, kiedy chciałeś dobrze, a kiedy mataczysz ;)

    Pewnie, że tak. Jednakże wolałbym nie mieć nieprzyjemności gdy uprzejmy
    donosiciel z konkurencji doniesie Googlom o tym, że jest stosowana
    zbrodnicza sztuczka polegająca na ukryciu tekstu (mimo iż ten sam tekst jest
    prezentowany we Flashu). W zasadzie moje pytanie miało w podtekscie to czy
    już nie maszyna lecz człowiek z Googli stwierdzi: faktycznie! Trzeba
    zbanować tą stronę podstępną!
    A ja tym samym bana od klienta dostanę :-)

    Tyle napisałem powyżej a tu mam odpowiedź :-)

    > Tak w ogóle, skoro potrzebujesz robić alternatywną wersję, to znaczy że ta
    > flashowa wcale nie jest potrzebna, co warto wytłumaczyć klientowi.

    Klientem jest organizacja zajmująca się sztuką (teatr, muzyka). Nie ma szans
    na projekt inny niż Flashowy. Oczywiście poinformowałem klienta czym pachnie
    alternatywna wersja. Mimo to chciałbym aby klient był zadowolony.
    Pozycjonowanie nie jest dla nich kluczowe ale i nie obojętne.

    > Może się
    > przekona i Flash zostanie ograniczony do właściwej jego roli (np. w
    > postaci
    > animowanego nagłówka czy coś).

    Kolego szanowny... proponuję Ci test. Poszukaj w swoim otoczeniu artystę
    najlepiej teatralnego. Spróbuj go przekonać eksperymentalnie do serwisu nie
    Flashowego i to w taki sposób żebyś w JS nie musiał dziabać animacji w
    zamian :-)

    > Jak koniecznie być musi, to zrób alternatywną wersję HTML, ale miej
    > świadomość że pozycjonując ją - klient trafi właśnie na wersję HTML-ową z
    > wyszukiwarki, a nie dopieszczone animki flashowe. Więc znów Flash do
    > niczego nam się w projekcie nie przyda...

    Racjonalne myślenie nie ma tu zastosowania :-)