    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Używał ktoś Cortaninu F do wiązania rdzy?
    Date: Tue, 24 Nov 2015 14:57:09 +0100

    W dniu 2015-11-24 o 10:44, sirapacz pisze:
    > W jednym punciaku mam jak się okazało zgnitą podłogę w jednym miejscu i
    > chciałbym napsikać cortaninu F w profile pod progami aby związać
    > wszystkie wykwity rdzy jakie tam mogą być(i są). W sieci mam sporo
    > materiałów na jego temat, ale nie mam pojecia jak on się ma do
    > polakierowanej blachy (czy to żre, czy po prostu lakier nowy do tego nie
    > będzie chciał się złapać itd.
    >
    > czy ktoś używał i podpowie jak należy poprawnie użyć tego środka?
    Kortanin to stary środek. Obecnie są w sprzedaży lepsze np. Kompleksor.
    Działa podobnie, jak kortanin ale daje grubszą i trwalszą powłokę. Jest
    trochę gęsty, ale można rozcieńczyć aby lepiej penetrował zakamarki.
    Są też farby reaktywne ba bazie alkoholu np. Polrust, Malrust, Corr
    Stal, które moim zdaniem będą tutaj lepsze od kortaninu.
    Pamiętaj tylko, że położenie kortaninu, czy podobnego środka o grubości
    30 mikrometrów nie spowoduje, że milimetrowa warstwa rdzy przereaguje.
    Jacek