eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVW płaci za niewinność :-) › Re: VW płaci za niewinność :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-193.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VW płaci za niewinność :-)
    Date: Mon, 1 Jun 2020 11:01:26 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rb2g55$ec8$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <2...@g...com>
    <d...@g...com>
    <rb0f98$1e74$1@gioia.aioe.org>
    <5ed3c172$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <rb0n07$184i$1@gioia.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <rb2bhg$b2e$2$Cav@news.chmurka.net>
    <b...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c139-193.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 1 Jun 2020 09:01:25 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-193.icpnet.pl:85.221.139.193";
    logging-data="14728";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.8.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    X-Antivirus: Avast (VPS 200531-0, 31.05.2020), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2679064
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01-06-2020 o 10:41, WS pisze:
    > On Monday, June 1, 2020 at 9:42:43 AM UTC+2, Cavallino wrote:
    > nika to ~50g na rok
    >>
    >> Ale wiesz, że w dieselgate nie chodziło o cząstki stałe?
    >
    > no tak, ale to pokazuje o jaki rzad emisji toczy sie ta "walka"...

    Nie bardzo pokazuje.
    Chyba że przeprowadzisz podobne wyliczenia dla tlenków azotu.

    To że cząstki stałe emitowane przez samochody są pomijalne, to wiadomo,
    ale czy tlenki azotu również, to już nie bardzo.

    > Wyglada, ze silniki spalinowe osiagnely max mozliwosci i dalsze modyfikacje
    masakrycznie podnosza koszty, zmniejszaja trwalosc, niezawodnosc... >skupienie sie na
    jakims tam emitowanym zwiazku powoduje wzrost emisji innych... np. te tlenki azotu
    zdaje sie w starych dieslach byly na niskim poziomie, >podniosla sie emisja jak
    zaczeto podwyzszac temp spalania itp... neverending story ;)

    Coś w ten deseń.
    Dlatego producenci mieli sobie z tym radzić innymi sposobami, a nie
    oszukiwać na pomiarach.

    >
    > A tak na prwde najbardziej eko chyba jest jednak uzywanie ojazdow (i nie tylko) jak
    najdluzej, a nie produkowanie ton smieci... , ale nie przynosi to >spodziewanych
    zyskow korpo i zmniejsza wplywy do budzetu z VATu ;)

    A to swoją drogą.
    Tyle że nie znam nikogo, który zamieniłby dobrego spaliniaka, na innego,
    nowego spaliniaka kierując się tylko tym, ze jest on bardziej eko.

    Co do tego że powinno się położyć większy nacisk na trwałość i że efekty
    takiego rugowania działań producentów (wszystkiego), programujacych
    psucie się od razu po gwarancji, dałoby większe skutki eko - to się zgadzam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: