  • Data: 2020-05-17 09:11:18
    Temat: Re: W?aczanie solenoidu -czym?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Dla formalonsci: to sa objawy. Mechanizmu nie podales...

    Masz całkowitą rację. Moje spekulacje co do mechanizmu: te "MOSFETY"
    (układy scalone tak naprawdę) raportują awarię, zwierając wewnętrznie
    bramkę do masy. W Absolute Maximum Ratings jest podane, że R_IN_MIN ma
    wynosić co najmniej 150 omów. Mniejszy rezystor lub jego brak w sytuacji
    awaryjnej doprowadza do przepływu zbyt dużego prądu z drivera i smaży
    wewnętrzny układ nadzoru.

    Wymieniłem kilka sztuk zanim doczytałem datasheet. Awarie ustąpiły, ale
    od tamtej pory nie mam do Omnifetów zaufania.

    Pozdrawiam, Piotr