  • Data: 2020-05-18 14:02:13
    Temat: Re: W?aczanie solenoidu -czym?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz całkowitą rację. Moje spekulacje co do mechanizmu: te "MOSFETY"
    > (układy scalone tak naprawdę) raportują awarię, zwierając wewnętrznie
    > bramkę do masy. W Absolute Maximum Ratings jest podane, że R_IN_MIN ma
    > wynosić co najmniej 150 omów. Mniejszy rezystor lub jego brak w sytuacji
    > awaryjnej doprowadza do przepływu zbyt dużego prądu z drivera i smaży
    > wewnętrzny układ nadzoru.
    >
    > Wymieniłem kilka sztuk zanim doczytałem datasheet. Awarie ustąpiły, ale
    > od tamtej pory nie mam do Omnifetów zaufania.

    Mi nigdy żaden OmniFET nie padł, ale rezystory dałem od pierwszego projektu.

    Za to kiedyś robiłem jakieś eksperymenty przepuszczając impuls dużego
    prądu z grubego elektrolita przez ferryte bead 0603 sprawdzając czy mogę
    dać go przed transilem, czy muszę za. Jako klucza generującego impuls
    potrzebowałem jakiegoś NMOSa, a miałem pod ręką tylko OmniFETy. No i
    trochę mi zajęło dojście do tego co się do cholery dzieje, że nie
    dostaję spodziewanego impulsu 50A a coś go ogranicza na 8A. Myślałem, że
    może indukcyjność drutowego rezystora 0.1 om który tam użyłem jako
    czujnik prądu.
    P.G.