-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: LEPEK <g...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Date: Tue, 08 Jan 2013 19:23:35 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 38
Message-ID: <kcho74$d7e$1@news.task.gda.pl>
References: <7...@4...net>
<kchkp7$59m$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: host-91-238-235-248.turmak.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1357669412 13550 91.238.235.248 (8 Jan 2013 18:23:32 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Jan 2013 18:23:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kchkp7$59m$1@news.task.gda.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478567
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-01-08 18:24, megrims pisze:
> Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali
> ile fabryka da. Wiemy, że na trasie Wrocław-Katowice zanim
> odpalono A4 ginęło 500 osób rocznie. Teraz ginie 4. Czyli jak
> to jest z tą prędkością?
140 km/h na autostradzie bez skrzyżowań to co innego, niż 140 km/h na
jednopasmówce (taka tam była?).
> Autostrady w Polsce powinny być uwolnione na wzór niemiecki.
> Tam jest powiedzenie Freien Wegen für freien Leuten.
> Uwolnione drogi dla wolnych ludzi.
>
> Wymaga to zmiany mentalności i wielu lat zmian w szkoleniu
> kierowców. I to było by korzystne dla budżetu: wprowadzić
> winiety na wzór austriacki, spalanie przy prędkości 180-200
> jest większe niż przy 130-140. Czyli większe zużycie paliwa,
> większe wpływy z akcyzy. W skali kraju i tak mniej trupów.
No nie wiem... U nas to by się chyba "nie przyjęło". Z drugiej strony
Polacy jeżdżą w Niemczech na ich autostradach bez ograniczeń i... nie
giną jakoś masowo. Może warto spróbować (na początek ciężarówki ;) ). U
nas chyba jednak nie ma takiego odważnego, który by powiedział, że na
pół roku na próbę zdejmujemy generalne ograniczenie. Z resztą sądzę, że
statystyki po pół roku jednak stałyby za zwolennikami ograniczenia - tak
samo, jak generalne ograniczenie do 90 km/h polepszyłoby te statystyki
jeszcze bardziej. Jeszcze jedno - w Niemczech brak ograniczeń dotyczy
zasadniczo odcinków minimum trzypasmowych poza aglomeracjami, kreutz'ami
itp. Ale tak już zupełnie poważnie - podniesienie do 160 km/h to by IMO
nie zaszkodziło.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.13 19:50 J.F
- 08.01.13 19:53 LEPEK
- 08.01.13 20:01 J.F
- 08.01.13 20:08 elmer radi radisson
- 08.01.13 20:10 Artur Maśląg
- 08.01.13 20:11 Artur Maśląg
- 08.01.13 20:18 megrims
- 08.01.13 20:53 J.F.
- 08.01.13 20:58 Hinek
- 08.01.13 21:20 Artur Maśląg
- 08.01.13 23:11 LEPEK
- 08.01.13 23:41 jerzu
- 08.01.13 23:53 masti
- 09.01.13 02:40 J.F.
- 09.01.13 05:37 megrims
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław