-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wadliwe koło pasowe?
Date: Tue, 20 Sep 2011 19:18:13 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 30
Message-ID: <j5ahsm$v$1@inews.gazeta.pl>
References: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1316539094 31 85.198.212.230 (20 Sep 2011 17:18:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 17:18:14 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399741
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
> Witam,
> Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka postów
> niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
> cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieniłem na
> nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra,
> napinacz trzyma mocno. Sprzęgło i łożysko na alternatorze sprawdzone i
> dobre. Zaczynam podejrzewać koło pasowe wału. Koło ma wkładkę gumową. Wg
> teorii mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu stałej
> siły pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się nieco ściska
> co powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie ten owal powoduje
> chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej
> jeździe owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną.
> Diagnozę może potwierdzać to że koło niedawno było zdejmowane podczas
> wymiany rozrządu. Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy
> ktoś już miał podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
> 800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać
pasek przenosi "siłę" z jednego koła na drugie (lub wiecej) jest on
zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej siły. jeśli siła
jest większa niż go zaprojektowano, będzie miał duży uślizg i piszczał,
potem pęknie. Może istniej powód który czasowo mocno obciąża pasek, może
akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie
zeby go doładować? Gdybam oczywiście. JEśli jednak jesteś w 100% pewien
ze wszystkie koła opięte paskiem chodzą luźno, to weź pskiknij go jakimś
sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do
lutownia na pył jak mąka i posyp go troszkę (2 razy tyle co soli na
kanapkę) (kalafonie drastycznie zmniejszy uślizgi.)
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=