eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWadliwe koło pasowe? › Re: Wadliwe koło pasowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wadliwe koło pasowe?
    Date: Tue, 20 Sep 2011 19:18:13 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <j5ahsm$v$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316539094 31 85.198.212.230 (20 Sep 2011 17:18:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 17:18:14 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399741
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
    > Witam,
    > Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka postów
    > niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
    > cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieniłem na
    > nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra,
    > napinacz trzyma mocno. Sprzęgło i łożysko na alternatorze sprawdzone i
    > dobre. Zaczynam podejrzewać koło pasowe wału. Koło ma wkładkę gumową. Wg
    > teorii mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu stałej
    > siły pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się nieco ściska
    > co powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie ten owal powoduje
    > chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej
    > jeździe owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną.
    > Diagnozę może potwierdzać to że koło niedawno było zdejmowane podczas
    > wymiany rozrządu. Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy
    > ktoś już miał podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
    > 800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać

    pasek przenosi "siłę" z jednego koła na drugie (lub wiecej) jest on
    zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej siły. jeśli siła
    jest większa niż go zaprojektowano, będzie miał duży uślizg i piszczał,
    potem pęknie. Może istniej powód który czasowo mocno obciąża pasek, może
    akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie
    zeby go doładować? Gdybam oczywiście. JEśli jednak jesteś w 100% pewien
    ze wszystkie koła opięte paskiem chodzą luźno, to weź pskiknij go jakimś
    sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do
    lutownia na pył jak mąka i posyp go troszkę (2 razy tyle co soli na
    kanapkę) (kalafonie drastycznie zmniejszy uślizgi.)

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.09.11 20:04 J.F
  • 20.09.11 20:21 Olo
  • 20.09.11 23:06 J_K_K
  • 24.09.11 02:52 to

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: