  • 31. Data: 2013-12-08 17:31:41
    Temat: Re: Waga 150kg domowej roboty
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Sam podobnej nie
    > zrobisz, ale gdybyś się jednak zdecydował, to rób foto bądź video DIY na
    > wypadek, gdyby jakimś cudem Ci się to udało. :)

    Ok. Ale chyba odpuszczę, skutecznie mnie zniechęciliście :)
    Myślałem, że tensometr w postaci aluminiowego bloczka będzie tańszy.

    Jack

  • 32. Data: 2013-12-08 18:35:13
    Temat: Re: Dokładność pomiarów
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 08-12-2013 17:24, Michał Baszyński wrote:
> [...]

    Bardzo prosto, scalone wzorce napięcia lepsze od 0.1% są po parę $.
    Rezystory 0.1% są poniżej 1zł.
    Jak chcesz jeszcze dokładniej, to wzrost cen jest, ale nie dramatyczny.
    K.

  • 33. Data: 2013-12-08 19:54:06
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 17:31:41 UTC+1 użytkownik Jack napisał:

    > Ok. Ale chyba odpuszczę, skutecznie mnie zniechęciliście :)
    >
    > Myślałem, że tensometr w postaci aluminiowego bloczka będzie tańszy.
    >

    > Jack

    Bloczek musi być dokładnie wykonany i na nim jest naklejone 5 sztuk tensometrów. To
    jak może być tańszy?

  • 34. Data: 2013-12-08 19:58:07
    Od: fifak <f...@w...com>

    W dniu 2013-12-07 07:37, Jack pisze:
> [...]
    > narody. Waga w cenie do 50pln potrafi zmienić wskazanie o 3kg w
    > zależności od sposobu stanięcia!!! Waga magazynowa o odpowiednich
    > parametrach to min 200pln - ciut za drogo... Pomysł - zrobić samemu. Z
    > elektroniką sobie poradzę, ale potrzebuję namiarów na tani (do 20pln)
    > czujnik wagowy o dokładności przynajmniej 100g. Myślę, że nawet mogła by
    > być to waga typu hakowego a ważący się człowiek (ja:) po prostu na
    > chwilę zawisł by na drążku - ze względu na prostą konstrukcję
    > mechaniczną. Macie jakieś pomysły na dokładną wagę (do 150kg +-100g) w

    ja kupiłem używaną na allegro za 50zł markową wagę z centralnym
    czujnikiem mierzącym (nie 4 w 4 nogach), waży bardzo dokładnie i
    powtarzalnie

  • 35. Data: 2013-12-08 23:09:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.w7r74jgvn0u1o8@moj...

    > Wiesz może w hameryce tak, ale nie u nas, ja wiem jakie mam ciśnienie
    > a lekarzowi wychodzi zawsze że mam 120/70 a to jest nieprawda.

    A jakie masz?

    > Mówimy o błędzie większym niż mają ciśnieniomierze, tym bardziej że zanim
    > pojawiły sie nadgarstkowe to mierzyłem rekawowym z mechanicznym manometrem
    > i słuchawkami i doskonale wiem jak się mierzy i jakie błędy można
    > popełnić.

    Ale lekarz nie jest zainteresowany pomiarem dokładniejszym...
    On chce postawić diagnozę: masz lub nie masz nadciśnienia.
    Albo sprawdzić czy zaaplikowane lekarstwo działa wystarczająco
    dobrze lub czy trzeba zwiększyć dawkę. To czy jest 120 czy 122
    naprawdę nie ma absolutnie żadnego znaczenia w diagnozie.

  • 36. Data: 2013-12-14 22:34:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 08.12.2013 o 23:09 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message

    > A jakie masz?
    Teraz mniejsze 105-110/65, ale tak z 10 lat temu normalnie miałem ponad
    140, mierzone na kilku ciśnieniomierzach wtedy jeszcze normalnych, a
    lekarze nie widzieli problemu, jest ok zawsze słyszałem, aż w końcu
    trafiłem na porządnego lekarza który powiedział że nie jest ok. Zmieniłem
    dietę i ciśnienie się obniżyło.
    120/70 to teraz mam jak kawę wypiję i czuję sie tak 'nabuzowany' że aż mi
    w uszach szumi.

> [...]
    > dobrze lub czy trzeba zwiększyć dawkę. To czy jest 120 czy 122
    > naprawdę nie ma absolutnie żadnego znaczenia w diagnozie.
    Ale on nawet nie jest w stanie takiej różnicy zobaczyć, dokładność odczytu
    ciśnieniomierza rtęciowego jest na takim poziomie a i to trzeba się
    odpowiednio przyjżeć aby błędu paralaksy nie było. Z tego co widzę to oni
    jak osiągną +-20mm to to jest max ich możliwości :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 37. Data: 2013-12-16 22:31:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Dokladnie.
    > I kosztowac to bedzie drozej.

    Ile kosztuje gotowa waga z którą można się jakoś skomunikować cyfrowo ?

  • 38. Data: 2013-12-16 23:10:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-16 22:31, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ile kosztuje gotowa waga z którą można się jakoś skomunikować cyfrowo ?

    Przez google znalazłem
    http://www.conrad.pl/Waga-sto%C5%82owa-Kern-DE-150K2
    0D,-maks.-150-kg,-podzia%C5%82ka-20-g.htm?websale8=c
    onrad&pi=126182&ci=SHOP_AREA_40122_0605032&otp1=tabl
    ink2
    Zdaje się ma RS232

    --
    pozdrawiam
    MD

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 39. Data: 2013-12-16 23:25:24
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2013-12-08 16:34, Zakonspirowany pisze:
    > Porządne wagi mają po prostu więcej czujników. Tandetne mniej.
    a nie odwrotnie?
    Taniochy mają 4 czujniki gdzie waga rozkłada sie "równomiernie" bądź nie :)
    Wystarczy maleńka nierównomierność podłogi, lub będzie w jednym miejscu
    miękka i różnica w pomiarach gotowa. Wystarczy wagę postawić na dywanie :)

  • 40. Data: 2013-12-16 23:50:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-16 23:25, Jawi pisze:
> [...]
    > miękka i różnica w pomiarach gotowa. Wystarczy wagę postawić na dywanie :)

    Waga postawiona na dywanie zagłębia się w niego. Dolna ścianka wagi
    podpierana jest częściowo przez materiał dywanu. Czujniki zbierające
    nacisk od nóżek dostaną słabszy sygnał i waga pokaże mniej.
    To nie ma nic wspólnego z nierównomiernym rozłożeniem się wagi między
    czujniki. A wracając do wielu czujników to właśnie cztery czujniki wagi
    dają większą dokładność, niż rozwiązanie przenoszące mechanicznie siły z
    czterech rogów do jednego wspólnego czujnika siły.

    --
    pozdrawiam
    MD

    ---