  • 11. Data: 2009-09-22 09:23:55
    Temat: Re: Warunki zastosowania monoblocku?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    crazy wrote:

    > Określając wielkość anteny ("osiemdziesiątka", dziewięćdziesiątka")
    > podaje się wysokość, a nie szerokość!

    Przez nieuczciwych producentów :-) Antena ofsetowa 80x90 ma efektywna
    powiezchnie taka jak antena 80cm.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2009-09-22 10:47:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .news.neostrada.pl
    *Mikolaj Tutak* napisał(-a):

    > O ile się orientuje to ta antena ma wymiary 904,1x800mm, czyli jest to
    > antena ofsetowa, odpowiednik anteny 80cm...

    A ile jest anten offsetowych o fi>80cm, które są kołami?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2009-09-22 13:34:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    .news.neostrada.pl

    > A ile jest anten offsetowych o fi>80cm, które są kołami?

    Ofsetowa to taka podswietlana, tak? To one wogole zadko są kołami, chyba, że
    patrzymy pod pewnym katem to wtedy tak :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-09-22 14:36:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news.neostrada.pl
    *Mikolaj Tutak* napisał(-a):

    > Ofsetowa to taka podswietlana, tak? To one wogole zadko są kołami,
    > chyba, że patrzymy pod pewnym katem to wtedy tak :-)

    A czemu twierdzisz, że ileś tam cm z jej wysokości nie spełnia żadnej
    roli w odbijaniu sygnału?

  • 15. Data: 2009-09-22 16:34:23
    Od: crazy <c...@g...pl>

    ETkarczy pisze:

    > Właśnie zastanawiam się nad zestawem "jeden dla wszystkich" i tak
    > czytam o monoblokach, wszędzie ktoś wspomina o "rozstawie 6st"
    > podczas gdy tu:
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zez.ht
    ml widać że
    > rostaw zmienia się (na wschód rośnie) i w np. Warszawie jest 7.81st.
    > OCB?

    Monoblock to struktura sztywna, montujesz i już, minimalne możliwości do
    do dokładnego ustawienia poszczególnego "konwertera".

    > Druga sprawa to czy taka czasza:
    > http://allegro.pl/item738858876_czasza_80_85cm_famav
    al_monoblock_twin_inverto.html
    > http://allegro.pl/item738858876.html
    > będzie najlepsza do monobloka?

    Coś Ci się linki pomyliły.

  • 16. Data: 2009-09-22 16:35:20
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Tomek Kańka pisze:
    > crazy <c...@g...pl> napisał(a)

    > Ale to dla polaryzacji pionowej, bo dla poziomej to liczy się szerokość.
    >

    > ;)

    Hehe, dobre. :]

  • 17. Data: 2009-09-22 16:39:05
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Przez nieuczciwych producentów :-) Antena ofsetowa 80x90 ma efektywna
    > powiezchnie taka jak antena 80cm.

    Może i tak ale tak się przyjęło i tak jest jaśniej.

    Warto sprawdzać zysk danej anteny, antena antenie nie równa (stosunek
    długość - szerokość) i podobne rozmiarowo czasze mają różny zysk.

  • 18. Data: 2009-09-22 20:55:03
    Od: ETkarczy <e...@g...pl.invalid>

    crazy napisał(a):

    ml widać że

    > Monoblock to struktura sztywna, montujesz i już, minimalne
    > możliwości do do dokładnego ustawienia poszczególnego "konwertera".

    tak.
    Czyli w Polsce monobloki na 6st nie przydadzą się do odbioru HB+Astra ?

    al_monoblock_tw

    > Coś Ci się linki pomyliły.

    no, pierwszy zrobił się trochę długi i się połamał
    dałem supersedes z krótszym

    --
    ETkarczy

  • 19. Data: 2009-09-23 08:22:58
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Przez nieuczciwych producentów :-) Antena ofsetowa 80x90 ma efektywna
    > powiezchnie taka jak antena 80cm.
    IMO efektywna to ta widziana przez satelitę. Przykładowo ta 80x90 może się
    okazać 80x75, a inna 80x82. Dla zezującej satelity odpowiednio 77x74 i
    77x81.

  • 20. Data: 2009-09-23 08:42:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    crazy wrote:

    > Może i tak ale tak się przyjęło i tak jest jaśniej.

    No ale to bez sensu jest bo dłuzszy bok zalezy od przyjetego kata pochylenia
    czaszy.

    > Warto sprawdzać zysk danej anteny, antena antenie nie równa (stosunek
    > długość - szerokość) i podobne rozmiarowo czasze mają różny zysk.

    O właśnie - zysk energetyczny to dobry wyznacznik jakosci anteny.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj