  • Data: 2011-07-01 21:58:25
    Temat: Re: Weekend bez ofiar ?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-01 21:37, Lew2 pisze:
    > Żeby ludzie traktowali prawo na serio to najpierw musi traktowac ludzi
    > na serio. A jakie prawo jest to każdy wie i dlatego tak je traktuje.

    Pierwszy błąd - prawo jest w zasadzie w porządku i ludzi traktuje na
    serio. I tak je traktować należy. Co innego organa to prawo realizujące
    - tutaj to już różnie bywa.

    > Wypowiedź posła w radiu na pytanie dziennikarza:
    > - Czy przyjąłby Pan mandat za prędkość?
    > - Jeśli będę jechał na posiedzenie Sejmu i przekroczę prędkość to na
    > pewno nie zapłacę, bo przecież jadę publicznym interesie.

    Taka osoba powinna stracić mandat poselski.

    > Oznacza to, że w mentalnośći posła jak i 99% kierowców rozumowanie
    > jest następujące. Prędkość jest przywilejem dla bogatych a
    > ograniczenia są po to, aby ściągać kasę.

    Drugi błąd - mentalność konkretnego posła tak, ale nie posła i nie
    99% kierowców. Ta wypowiedź świadczy tylko i wyłącznie o tym
    pośle. Kurski za swoje zabawy stracił dla mnie w ogóle mandat na
    pełnienie punkcji publicznych. Jednak takich posłów jest więcej.

    > Nikomu nie przyjdzie na myśl, że te ograniczenia są dla
    > bezpieczeństwa.

    Jak się identyfikują z takimi postawami to pewnie tak. Na szczęście
    nie jest tak źle, co zresztą widać na ulicach.

    > Oczywiście wracamy do punktu wyjścia czy wszędzie są
    > rzeczywiście uzasadnione?

    A z czyjego punktu widzenia?

    > Jeżeli nie,

    A to już 3 błąd - to, że zdarzają się ograniczenia nieuzasadnione nie
    świadczy o fakcie, że prawo jest złe, czy że traktuje ludzi jak idiotów.

    > a wszyscy jeżdżą ze średnią prędkością 2 x prędkość
    > dopuszczalna,

    No i błąd 4, bądź w ogóle jako całość jedna wielka manipulacja.
    Nikt nie jeździ z prędkością średnią = 2 x prędkość dopuszczalna.

    > to znaczy że coś tu nie gra.

    Trafne spostrzeżenie.