    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
    Subject: Re: Weryfikacja przebiegu grupa VAG
    Date: 16 Jul 2010 12:03:01 GMT

    krzysiek82 [s...@u...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > Witajcie
    > Planuje zakup kolejnego wozidła, niestety nie liczę na to, że trafię coś
    > bezpośrednio od Niemca, dlatego chcę się zabezpieczyć na wypadek
    > przekrętu jakiegoś pośrednia z niemiecko-turecko-ruskiego komisu :D
    > I teraz pytanie czy w ECU aut z grupy VAG zapisywany jest gdzieś
    > przebieg? (coś na wzór hodometru który występuje we fiatach)

    W VAG`ach przebieg jest zapisywany w ECU oraz w licznikach. Licznik
    wiadomo, można cofnąć, natomiast w ECU nie. Podstawowym problemem
    przebiegu w ECU jest to, że w zależności od fabryki, rocznika samochodu,
    marki lub pewnie nawet upodobań danej zmiany albo był aktywowany albo
    nie więc nigdy nie wiesz na co trafisz. Uwaga, żebyś się nie sugerował
    różną liczbą odczytaną bezpośrednio z liczników a z fejsu (z liczników)
    - różnica średnio wynosi około 10km.
    Zawsze jest też alternatywa w postaci motogodzin pompy wspomagania
    jeżeli jest ona elektryczna w danym pojeździe (no ale tutaj to trzeba
    przeliczyć i wierzyć, że jest oryginalna)

    > Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi jakim ewentualnie interfejsem się
    > do nich dobrać?

    Fejs to vag-com/vcds.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc