  • 1. Data: 2010-07-16 10:37:27
    Temat: Weryfikacja przebiegu grupa VAG
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Witajcie
    Planuje zakup kolejnego wozidła, niestety nie liczę na to, że trafię coś
    bezpośrednio od Niemca, dlatego chcę się zabezpieczyć na wypadek
    przekrętu jakiegoś pośrednia z niemiecko-turecko-ruskiego komisu :D
    I teraz pytanie czy w ECU aut z grupy VAG zapisywany jest gdzieś
    przebieg? (coś na wzór hodometru który występuje we fiatach)

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi jakim ewentualnie interfejsem się
    do nich dobrać?

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-07-16 14:03:01
    Temat: Re: Weryfikacja przebiegu grupa VAG
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    krzysiek82 [s...@u...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

> [...]
    > I teraz pytanie czy w ECU aut z grupy VAG zapisywany jest gdzieś
    > przebieg? (coś na wzór hodometru który występuje we fiatach)

    W VAG`ach przebieg jest zapisywany w ECU oraz w licznikach. Licznik
    wiadomo, można cofnąć, natomiast w ECU nie. Podstawowym problemem
    przebiegu w ECU jest to, że w zależności od fabryki, rocznika samochodu,
    marki lub pewnie nawet upodobań danej zmiany albo był aktywowany albo
    nie więc nigdy nie wiesz na co trafisz. Uwaga, żebyś się nie sugerował
    różną liczbą odczytaną bezpośrednio z liczników a z fejsu (z liczników)
    - różnica średnio wynosi około 10km.
    Zawsze jest też alternatywa w postaci motogodzin pompy wspomagania
    jeżeli jest ona elektryczna w danym pojeździe (no ale tutaj to trzeba
    przeliczyć i wierzyć, że jest oryginalna)

    > Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi jakim ewentualnie interfejsem się
    > do nich dobrać?

    Fejs to vag-com/vcds.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

    --
    SysAdmin UsmiechaSie
    jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119

  • 3. Data: 2010-07-16 14:21:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi jakim ewentualnie interfejsem się
    > do nich dobrać?

    Myślę, że i tak kupisz strucla bo za bardzo się napinasz. ;-)

  • 4. Data: 2010-07-16 14:30:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Myślę, że i tak kupisz strucla bo za bardzo się napinasz. ;-)

    Nie, mylisz się. Kupię auto zadbane nie zniszczone ale co najważniejsze
    z przebiegiem autentycznym. Dlatego też zadaje pytanie jak zweryfikować
    autentyczność przebiegu. Będę szukał tak długo, aż znajdę.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-07-16 14:49:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Jul 2010 10:37:27 +0200, w
    <4c401a48$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>, krzysiek82 <s...@u...pl>
    napisał(-a):

    > I teraz pytanie czy w ECU aut z grupy VAG zapisywany jest gdzieś
    > przebieg? (coś na wzór hodometru który występuje we fiatach)

    Zapisywany jest w komputerze centralnym VAG przy każdej wizycie w ASO.

  • 6. Data: 2010-07-16 14:57:43
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > (coś na wzór hodometru który występuje we fiatach)
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi jakim ewentualnie interfejsem się do

    najlepiej dogadać sięz pracownikiem salonu VW i za dobrą flachę wykonać
    telefon stojąc już przy samochodzie.
    będziesz wiedział jak auto jeździło do ASO, po co i kiedy serwisowane itp
    te dane pozwalają na ocenę samochodu
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2010-07-16 15:06:36
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    r...@k...pl pisze:
    > Zapisywany jest w komputerze centralnym VAG przy każdej wizycie w ASO.

    Ja szukam auta jeszcze z silnikiem starej konstrukcji nie PD a takich
    już nikt raczej w aso nie serwisuje.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-07-16 15:07:57
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    glang pisze:
> [...]
    > telefon stojąc już przy samochodzie.
    > będziesz wiedział jak auto jeździło do ASO, po co i kiedy serwisowane itp

    Tak będę musiał zrobić, najpierw flacha potem w auto i do raju po
    samochód ;d

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-07-16 16:56:11
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Tak będę musiał zrobić, najpierw flacha potem w auto i do raju po samochód
    > ;d

    hehehehehe
    nie raju tylko "reichu" :)))
    pzdr
    GL

  • 10. Data: 2010-07-16 22:56:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-16 15:06, krzysiek82 pisze:

    > Ja szukam auta jeszcze z silnikiem starej konstrukcji nie PD a takich
    > już nikt raczej w aso nie serwisuje.

    To zgodnie z opinią grupy, skup się na stanie technicznym (i jego
    dokładnym sprawdzeniu), a nie na przebiegu.
    Tym bardziej, że jeśli to starszy diesel, to co Ci za różnica czy będzie
    miał 400 czy 500kkm.
    Ale coś mi się wydaje, że liczysz na znalezienie auta, które będzie
    miało (jednocześnie):
    1 - 10 lat
    2 - góra 200kkm
    3 - cenę taką, że po sprowadzeniu i opłatach, nie będzie drożej niż w
    Polsce. Jeśli się nie mylę, to się na 99,999% przeliczysz.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl