    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 27 Sep 2016 17:27:47 -0700 (PDT)
    <57e39586$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57e50734$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <57e8e2a7$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <57ea3e17$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 18:38:33 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > No to przeciez musi.

    No właśnie nie musi. W Europie nikt nie weryfikuje inżynierów. Porównaj to do
    amerykańskiego PE, ile taki zawodnik musi mieć doświadczenia, praktyki i jakie
    egzaminy zdać, żeby móc robić cokolwiek odpowiedzialnego. Zawody medyczne mają swoje
    stopnie specjalizacji itd, a inżynier może być głąbem patentowanym.

    > Tak samo jak ten magazynier od elektrod czy dzwigowy w stoczni. :-)

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    > To Ty twierdzisz, ze amerykanskie wezyki lepsze :-)

    Nie, nie twierdzę. To Twój impresjonizm usenetowy: polemizujesz nie z tym co ja
    napisałem, tylko z tym co Ty z tego zrozumiałeś. Wtedy zaczyna się ubaw...

    > A mnie twojej zlej woli. Trzeba to bylo napisac trzy posty wczesniej.
    > Ja nawet nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

    Ale w ogóle nie przeszkadza Ci to w udawaniu eksperta w temacie, prawda?

    > Poza tym najlepiej by bylo, jakbys sam znalazl konkretny przyklad.
    >
    > No ale jak juz podales ... gogle znajduje np to
    > http://database.ul.com/cgi-bin/XYV/template/LISEXT/1
    FRAME/showpage.html?name=VENF.EX15608&ccnshorttitle=
    Flexible+Sprinkler+Hose+with+Fittings&objid=10805065
    97&cfgid=1073741824&version=versionless&parent_id=10
    73994528&sequence=1%20

    > Cos krotka lista, chyba jednego producenta ... ale Sprinkler to
    > ogrodowe czy pozarowe ?
    > Bo pozarowe to i u nas inne przepisy maja :-)
    >
    > Do kranu nie znalazlem, ale sa do zmywarki i ogrodowe
    > https://www.walmart.com/ip/Lasco-10-0979-3-8-in-X-3-
    4-in-X-72-in-Stainless-Steel-Low-Lead-Braided-Dishwa
    sher-Hook/21797129
    > https://www.walmart.com/ip/NOS-15230NOS-Stainless-St
    eel-2-Braided-Hose-with-4AN-Blue-Fittings/181559513

    > Numeru certyfikatu nie ma, ale moze jest. Cisnienia nie ma. Trwalosci
    > nie ma.
    > No wypisz wymaluj - tak samo jak u nas :-)
    >
    > Ale jest tez certyfikowany
    > https://www.walmart.com/ip/Certified-Appliance-Wm48s
    s2pk-Braided-Stainless-Steel-Washing-Machine-Hose-2-
    Pk-4ft/47391429

    > Numeru certyfikatu nie ma. Cisnienia roboczego - nie ma. Temperatury
    > maksymalnej - nie ma.
    > Co to to UPC i jak certyfikuje - jesli wiesz, to mozesz napisac.
    >
    > Ale za to gdzies mi mignelo "UL Drinking water certificate".
    > No coz, podejrzewam, ze u nas tez sie wymaga. Tylko malo kto
    > sprawdza - producent deklaruje.

    > Zaczelo sie jednak od trwalosci wezyka.
    > Przyznaj, ze nie ma czegos takiego, przynajmniej w klasie
    > konsumpcyjnej.
    > A jesli nawet jest, to bez deklaracji wysokosci kwoty pokrytych strat
    > to jest pustoslowie.

    Wyobraź sobie platformę wydobywczą na gaz. Kilka miliardów dolarów inwestycji, parę
    milionów godzin pracy inżynierów, tysiące ton aparatury, od jakichś pstyczków
    elektryczków po turbiny gazowe do kompresji produktu. Panuje nad tym wszystkim EPC z
    setkami inżynierów od kontroli każdego papierka, kierowników projektów, kontrolerów
    dokumentacji, wreszcie zajadłych prawników. Nad tym wszystkim stoi z tuzin "principal
    engineers" z firmy która to zamówiła. I nic, kompletnie żaden kawałek tego żelastwa
    nie ma w gwarancji opcji na "collateral damage", znaczy jak się popsuje to co ja
    dostarczyłem to owszem, wymienię, ale jak to spowodowało dalsze zniszczenia, to jest
    to w kontrakcie wyłączone z zakresu mojej odpowiedzialności. A Ty tu, jak rasowy
    znawca, domagasz się żeby ktoś Ci płacił za wypaczony parkiet, bo kupiłeś sobie
    najtańszy wężyk z Leroya. I to poważnie, bez uśmieszka.

    > Predzej zobaczysz napis "zaleca sie wymieniac co 5 lat". Malym drukiem
    > na wszelki wypadek.
    > I producent kryty :-)

    > Ja mniej wiecej wiem jak dzialaja dyrektywy unijne. Ty najwyrazniej
    > nie masz o tym pojecia.

    Hahaha. Misiek, już zapomniałeś jak to ja Ci tołkowałem tutaj ten proces. Teraz sobie
    pomyślałeś że jesteś ekspertem i możesz zabłysnąć. Dobre :-)

    > Ale jak napisales, ze wprowadzili nam swoje, to mnie zaciekawilo - bo
    > mi sie kloci z wiedza ogolna.
    >
    > Niestety - nie chcesz podac nic, co by pomoglo odszukac ten konkretny
    > przypadek.

    Ale po co?

    > No to dostales przyklady trzech wezykow popularnego uzytku i zaden nie
    > jest "UL certified" :-)

    No i jeszcze dopisz co w ten sposób sobie samemu udowodniłeś.