  • Data: 2019-10-01 22:00:30
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2019-10-01 o 15:01, Trybun pisze:

    > Gdzieś czytałem o 2-3 aktualizacjach Andka, Andka a nie jakichś łatek
    > producenta. I tak na zimno kalkulując więcej niż takie 2-3 aktualizacje
    > Androida raczej tracą sens. Starszy sprzęt z takiego czy innego powodu
    > nie jest w stanie uciągnąć systemu o kilka generacji wyżej. Myślę że
    > takie trzy generacje w górę to granica możliwości większości sprzętów.

    Tylko dlaczego stary sprzet ciagnie open sourcowego Androida w duzo
    nowszych wersjach bez problemow w romach przygotowanych przez
    "zapalencow"? Dzisiejsze telefony z procesorami z duza liczba rdzeniow i
    z calkiem duzo RAMu glownie zajmuja sie nic nie robieniem. Wiec nawet
    jak nowszy system ma troche wieksze wymagania systemu to da rade.

    > W moim wypadku sprawa wygląda jeszcze dziwniej. O tym że posiadany
    > przeze mnie model telefonu dostał aktualizacje dowiedziałem się ze
    > strony producenta, tymczasem te poprawki dotarły do mnie po kilku
    > miesiącach. Sytuacja bardzo przypomina praktyki Microsoftu - 10tka
    > oficjalnie dostaje aktualizację w marcu tymczasem u mnie możliwość
    > pobrania pojawia się po kilku miesiącach.

    Sytuacja jednak jest inna. Po pierwsze producent komputera nijak nie
    limituje dotepu do aktualizacji Windowsa. Gdybysmy tak mogli dostawac
    aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta
    telefonu... A po drugie to w W10 pewne aktulizacje sie instaluja
    automatycznie a inne przez pewien czas sa tyko "dla chetnych". Czasami
    sa wycofywane, bo powoduja problemy - czasami tylko na konkretnych
    konfiguracjach.

    > Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa
    > jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje
    > się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

    Pytanie czy taka aktualizacja jednak nie zwieksza bezpieczenstwa kosztem
    wydajnosci. I czy zalezy uzytkownikowi na bezpieczenstwie czy na wydajnosci.

    > Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..

    Nie znam ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin