  • Data: 2015-01-11 22:05:28
    Temat: Re: Wiatraki
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-11 o 19:10, J.F. pisze:

    > Dokumentalnych ? :-)

    To byly charakterystyczne elementy amerykanskiego krajobrazu.
    Sluzyly do pompowania wody.
    http://www.ironmanwindmill.com/windmill-history.htm
    http://www.ironmanwindmill.com/how-windmills-work.ht

    > No coz, u nas tez wiatraki stawiano. Do mielenia zboza.
    > Czesto jednak byly mlyny wodne. Wiele mocy chyba z tego nie bylo.
    > Zwykly rolnik raczej mial kierat na konia, niz wiatrak na podworku.

    Energetyka wiatrowa w Polsce:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Energetyka_wiatrowa_w_P
    olsce

    > Tak swoja droga ... kto te wiatraki stawial ? Jacys wedrowni
    > inzynierowie ?

    Lokalny ''Leonardo'' wymyslil nowatorska konstrukcje,
    potem trafil na bogatego mecenasa i mogl ja zrealizowac.
    Reszta sciagala pomysly i powielala.

    Nowator ryzykowal, bo zazdrosny mecenas mogl mu zrobic krzywde,
    aby nie wykonal czegos lepszego u konkurencji.
    Zreszta dzisiaj tez gina tajemniczo inzynierowie od dzial kosmicznych,
    lub niewygodni specjalisci od energii jadrowej.

    WM