    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wideorejestrator - zagadnienia z fizyki i matmy
    Date: Mon, 26 Apr 2010 14:47:24 +0200

    lux said the following on 26.04.2010 14:24:
    > Witam,
    > mam nagranie z wideorejestratora :-/
    > Mam wątpliwości co do poprawności i wiarygodności nagrania.
    > Problemy są następuje:
    >
    > Nagranie zaczyna się przy prędkości radiowozu 109 km/h o kończy na 100
    > km/h. Trwa 3,5 sekundy na 100 metrach.
    > Urządzenie wskazuje średnią 101,3 km/h.
    >

    > Tymczasem z moich obliczeń czasu i drogi (3,5 s - 100m) wynika że
    > prędkość wynosi 102,8 km/h! Można zakwestionować poprawność działania
    > wideorejestratora?

    Nie, roznica pomiedzy tym co pokazal wideorejestrator a Twoimi
    watpliwymi pomiarami to ~1.5%, co pewnie miesci sie w graniach bledu.
    A pewnie i tak nie zmienia faktu, ze zlamales przepisy wiec mandat i tak
    dostaniesz.

    > Kolejna wątpliwość to czy odcinek 100 m przy prędkości pow. 100 km/h nie
    > jest za krótki do wiarogodnej rejestracji?

    Czas nie ma znaczenia, przekroczyles predkosc i juz.

    > No i sprawa jak ma się zwalnianie radiowozu (109 km/h -> 100
    > km/h)podczas pomiaru do jego wiarygodności?

    Jezeli dostales propozycje mandatu, to przyjmij ze nie ma zadnego.

    Prawo jest po to aby go przestrzegac, za swoje bledy trzeba placic.
    S.