  • Data: 2010-10-10 15:34:09
    Temat: Re: Wiercenie w trudnej stali
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 10, 2:48 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Próbowałem wykręcić za pomocą wykrętaka urwaną śrubę o średnicy 7mm.
    > Niestety wykrętak również mi się złamał wewnątrz wykręcanej śruby.
    >
    > I teraz pytanie - czym ten wykrętak teraz przewiercić?
    >
    > Próbowałem normalnym wiertłem do stali - wiertło 2mm po dłuższej chwili
    > wiercenia nie posunęło się ani milimetr w głąb.
    > Próbowałem też wiertłem 1mm, ale takiego cienkiego strach mocniej
    > przycisnąć do elementu - w każdym razie też się nic nie wywierciło.
    >
    > Sprawdziłem czy wiertło jest w porządku i zarówno normalną jak i
    > nierdzewną stal wierci aż miło.

> [...]

    Niestety, to jest materiał hartowany na wskroś, twarde i wredne. Jeśli
    możesz, tonagrzej wszystko palnikiem i daj pomału ostygnąć, nawet i
    kilka razy to powtórz. Jeśli nie, to ja bym próbował szybkoobrotowego
    dremela i narzędzi ściernych a nie skrawających. Ale fachury w ogóle
    nie rozwiercają urwanych śrub- jeśli tylko się da, przyspawują
    nakrętkę, za którą normalnie kluczem śrubę wykręcają. Jeśli tylko masz
    tam jak to zrobić to poszukaj kogoś z TIGiem i leć po pomoc.
    Konrad