  • Data: 2010-10-11 19:58:03
    Temat: Re: Wiercenie w trudnej stali
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-10 22:56, Konrad Anikiel pisze:

    > A, to ja o czymś innym myślałem, bardziej podobnym do wierteł do
    > betonu, dlatego mówiłem żeby najpierw spróbować z jakimś tanim, ale tu
    > żadnego podobieństwa nie ma. Nie chcę zgadywać czy takie coś ma
    > szanse, ogólnie diamentowy nasyp ma bardzo kiepską trwałość podczas
    > wiercenia w stali, ale doskonale się przegryza np przez powierzchniową
    > warstwę hartowaną. Diament strasznie się grzeje od tarcia o stal i się
    > utlenia.

    No to spróbowałem tym moim wiertłem do ceramiki.
    Powoli, krótkimi wierceniami i z chłodzeniem.
    Wiertło padło po przewierceniu około 0.5mm.

    Odwiozłem dziada do ślusarza.
    On przez dwie godziny dał radę kolejne 1.5mm i stępił na tym wszystko co
    miał pod ręką. Mówi że w takim metalu jeszcze nie robił.

    W ramach ostatniej szansy założył na to jakiś swój patent z tulejki i
    nakrętki którą od wewnątrz przyspawał do śruby, ale kruszy się dalej
    materiał śruby, a nie wykręca.

    Nie ma więc raczej sensu dalszego psucia narzędzi, zwłaszcza że akurat
    cały element pojawił się na Allegro za grosze.