  • Data: 2015-05-21 22:27:40
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-20 o 23:23, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Ciekawa oferta, w moim słowniku, oznacza funkcjonalny (dwubiegowa,
    > 1/2calowe futerko, udar, dobrze wyważona i fajnie siedzi w ręce) i
    > niezawodny sprzęt, z ciekawymi właściwościami dodatkowymi (np.
    > walizeczka na ładowarkę ze schowkiem na wiertła, albo światełko, może
    > wbudowana poziomica) i to wszystko w niewygórowanej cenie. Nie sztuka
    > bowiem wejść do sklepu i kupić najdroższy model, od leadera na rynku,
    > prawda?

    w moim słowniku wiertarka oznacza coś z uchwytem SDS, zwykły skręcany
    uchwyt to mają wkrętarki, ale z tych które miałem (głównie bosch i
    makita między 12 a 18V) to tylko 18V makita wywierciła widią otwór fi6
    pod kołek w betonie (bo to wszystko to jakiś biedny udar mechaniczny) -
    i to nie szło z łatwością.
    A jeśli szukasz wiertarki to mam Makitę model cośtam451 (18V LiIon
    odpowiednik DHR241 tylko wcześniejszy model), udar chyba niecałe 2J i w
    większości jest wystarczająca - prawie jak standardowa "dwukilówka" np.
    Bosch 2-26DRE, przewierty fi12 500mm robiłem, do mocowania na kołki 6/40
    idealna bo lekka i można w jednej ręce trzymać stojąc jedną nogą na
    drabinie i drugą ręką podpierając się o sufit ;). Mam też Boscha
    GBH36V-LI - udar 3J, mocniejsza niż wspomniany bosch kablowy, po ok. 4
    latach pracy w firmie wydałem kilkaset zł na jej naprawę, ale naprawdę
    ciężko pracuje. Bateria po tych 4 latach 70% (zmierzone w serwisie przy
    okazji naprawy, bo odczuwalnie 100%). Ta już jest ciężka, ale moc też
    swoja ma.
    Za Makitę dałem 1000zł, za Boscha prawie 3000zł - ale jakiś rok temu
    patrzyłem i makita kosztowała ok. 1500zł (może wtedy euro było drogie)
    Jeśli cenowo nie przeszkadza to tą wiertarkę makity mogę z czystym
    sumieniem polecić

    Łukasz