  • 1. Data: 2015-05-20 21:55:38
    Temat: Wiertarka akumulatorowa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Co możecie polecić do kupienia nowego?

    Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

    Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

    Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

    Widział ktos ostatnio jakąś ciekawą ofertę tego typu? :-)

  • 2. Data: 2015-05-20 22:22:11
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 21:55, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.
    >
    > Widział ktos ostatnio jakąś ciekawą ofertę tego typu? :-)

    Nie wiem co oznacza "ciekawa oferta"
    Mam wiertarkę dwubiegową z udarem AEG i jak dla mnie jest super.
    Wprawdzie jeszcze z akumulatorami NiCd/NiMn ale to samo teraz jest na
    Li-Ion. Też mają 30-minutową ładowarkę. Coś w stylu BSB 18C Li-402C.
    Futerko do 13mm.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-05-20 22:46:08
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 maja 2015 22:22:14 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > Wprawdzie jeszcze z akumulatorami NiCd/NiMn ale to samo teraz jest na
    > Li-Ion. Też mają 30-minutową ładowarkę. Coś w stylu BSB 18C Li-402C.

    Ta, nie wiesz co to oznacza ciekawa oferta. Jak z tira spadnie to jest ciekawa
    oferta.

  • 4. Data: 2015-05-20 23:06:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ta, nie wiesz co to oznacza ciekawa oferta.
    > Jak z tira spadnie to jest ciekawa oferta.

    Nie wiem skąd u Ciebie taki pomysł...
    Bynajmniej nie myślałem o kradzionym sprzęcie.

  • 5. Data: 2015-05-20 23:21:11
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.
    >
    > Widział ktos ostatnio jakąś ciekawą ofertę tego typu? :-)

    Jakiś czas temu kupowałem wiertarko-wkrętarkę i wyszło mi, że najlepiej
    wziąć Hitachi DV18DCL2. Duży moment (45Nm, duża pojemność akku - 2 szt
    po 1,5Ah 18 V Li-ion. Futerko 13mm. Całość za rozsądną cenę z
    walizeczką. Ładowarka ładuje bardzo szybko.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2015-05-20 23:23:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem co oznacza "ciekawa oferta"

    Ciekawa oferta, w moim słowniku, oznacza funkcjonalny (dwubiegowa, 1/2calowe
    futerko, udar, dobrze wyważona i fajnie siedzi w ręce) i niezawodny sprzęt,
    z ciekawymi właściwościami dodatkowymi (np. walizeczka na ładowarkę ze
    schowkiem na wiertła, albo światełko, może wbudowana poziomica) i to
    wszystko w niewygórowanej cenie. Nie sztuka bowiem wejść do sklepu i kupić
    najdroższy model, od leadera na rynku, prawda?

    > Mam wiertarkę dwubiegową z udarem AEG i jak dla mnie jest super.

    AEG to może to samo co Bosch?

    > Wprawdzie jeszcze z akumulatorami NiCd/NiMn ale to samo teraz jest na
    > Li-Ion. Też mają 30-minutową ładowarkę. Coś w stylu BSB 18C Li-402C.

    Ja mam w USA dwubiegową z udarem od firmy Black&Decker (ma chyba inny
    branding, nie pamiętam już dokładnie bo rzadko używam), jestem z niej bardzo
    zadowolony mimo że stara technologia akumulatorów NiCd i rzadkie jej
    używanie sprawiła że po wielu latach jeden aku już padł i nie nadaje się do
    ładowania, został drugi. Ale właśnie ta wiertarka ma wszystko czego
    potrzebuję i chciałbym taką kupić sobie w Polsce. Kupiłem ją kiedyś
    okazyjnie za $99 na jakiejś likwidacji sklepu budowlanego w komplecie z
    ładowarką, dwoma aku i walizeczką.

    > Futerko do 13mm.

    No właśnie o to mi chodzi - futerko 1/2 cala daje Ci więcej możliwości.
    Typowe komercyjne wiertarki (do domowych zastosowań) chwytają maksymalnie
    ciut mniej, chyba 3/8 cala bo mają zwykle słabsze silniki od tych
    profesjonalnych.

  • 7. Data: 2015-05-20 23:46:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjitq3$ef7$1@dont-email.me...

> [...]
    > - 2 szt po 1,5Ah 18 V Li-ion. Futerko 13mm. Całość za rozsądną cenę z
    > walizeczką. Ładowarka ładuje bardzo szybko.

    Dużo już miałeś okazję tym popracować? Jak Ci to leży w ręce?
    Czy bardzo się grzeje silnik przy dłuższej pracy?

    Chyba znalazłem, czy to takie coś?
    http://www.amazon.de/AKKU-BOHRSCHRAUBER-18-V-DS-18DS
    FL/dp/B003SOFRIA/

    W USA widzę tańszy zestaw z dodatkową latarką:
    http://www.amazon.com/Hitachi-DS18DSAL-Lithium-Ion-B
    atteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/
    Ale to chyba w Europie na 230VAC nie zadziała...
    Zależy jak jest ładowarka zaprojektowana. Czy chciałoby Ci się zajrzeć na
    nalepkę znamionową Twojej ładowarki czy akceptuje różne napięcia?

  • 8. Data: 2015-05-21 00:25:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 23:46, Pszemol pisze:

    > Dużo już miałeś okazję tym popracować? Jak Ci to leży w ręce?
    > Czy bardzo się grzeje silnik przy dłuższej pracy?

    Leży wygodnie. Od czasu do czasu coś tam powiercę w ścianie albo w
    metalu. Raczej drobne prace domowe i niezbędne wiercenia/gwintowania w
    warsztacie elektronika. Silnik się nie grzeje. Kupowałem ze dwa lata
    temu. Chciałem z dużym momentem, dużą pojemnością i LI-Ion, ze względu
    na duże samorozładowanie NiCD czy NiMh. Czasami nie używam wiertarki
    kilka tygodni i nie lubię zaczynać pracy od czekania aż się akku
    naładuje. Gdy podejmowałem decyzję to w tej klasie cenowej (chyba jakieś
    550- 600 zł brutto) Makita czy Black&Decker to były jakieś całkiem
    hobbystyczne produkty o znacznie słabszych parametrach.

    > Chyba znalazłem, czy to takie coś?
    > http://www.amazon.de/AKKU-BOHRSCHRAUBER-18-V-DS-18DS
    FL/dp/B003SOFRIA/

    Ma znacznie mniejszy moment (35Nm) i nie ma udaru.

    > W USA widzę tańszy zestaw z dodatkową latarką:
    > http://www.amazon.com/Hitachi-DS18DSAL-Lithium-Ion-B
    atteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/

    Ta jest niezła 52Nm, ale w Polsce jest po ponad 1000 zł. I nie ma udaru.

    > Ale to chyba w Europie na 230VAC nie zadziała...
    > Zależy jak jest ładowarka zaprojektowana. Czy chciałoby Ci się zajrzeć
    > na nalepkę znamionową Twojej ładowarki czy akceptuje różne napięcia?

    Niestety jest napisane Input 230V ~

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2015-05-21 01:28:30
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Co możecie polecić do kupienia nowego?
    >
    > Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).
    >
    > Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

    Jakie k,,,wa, 'futerko' ?
    to jak z podsluchanej rozmowy, tego ktory sepleni, z tym troche przygluchym...
    Moze raczej: PXAc, PTRw, PTRt, PTRu/Prec, PTRw/Prec, PTRu/S, PTRw/S, PTRu/B,
    PTRw/B, PTRu/MK, PTRu/SW, PTRu, BKOPt/S, BKOPt, PTRk/S, PTRt/S, PTRk ?

  • 10. Data: 2015-05-21 02:34:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 01:28, Magnus Elephantus pisze:
> [...]
    > PTRw/B, PTRu/MK, PTRu/SW, PTRu, BKOPt/S, BKOPt, PTRk/S, PTRt/S, PTRk ?

    A po chuj te nazwy komuś kto nie jest kierownikiem narzędziowni?
    Nie sądzę żeby dla Pszemola było ważne żeby wiertarka miała PTRu/SW a
    nie PTRu/MK. Ma mieć uchwyt wiertarski, czyli potocznie futerko.

    --
    pozdrawiam
    MD