  • Data: 2017-06-02 07:48:15
    Temat: Re: Windows phone - jakiś żart??
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Jun 2017 18:19:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -brak zarzadzania uprawnieniami. Tzn niby jest, ale trzeba miec
    roota,
    > roota nie daja, czyli nie ma.
    > uprawnienia sa, a godzisz sie na wszystko lub nie korzystasz z
    > aplikacji.

    Rozumiem, że utkwila Ci we głowie gdzieś zasłyszane "Android to
    system napisany przez developerów dla developerów". Bez przesady. To
    chcą używać zwykli kkikacze, oni Niue mogą mieć dostępu do takich
    skomplikowanych rzeczy jak wiele uprawnień. To co worowadzono wydaje
    się w miarę dobrym kompromisem by niepełnosprawny techniczne i
    softwarowo user nie zdemolowal systemu w ciągu jednego dnia używania.

    > -ten system zyje wlasnym zyciem. Cos zre baterie, cos przesyla
    dane, i
    > ni ch* nie wiadomo co.

    Po co ci to wiedzieć? Ale rozumiem frustrację z tym związane.
    Kwestię baterii spierdolono na samym początku, gdy do kernela
    wrzucono wakelocki, wbrew zdaje się silnemu oporowi Linusa i spólki.
    Wakelocki sa już w oficjalnym mainstreamowym kernelu czy tylko w
    "androidowych" branchach? Bez wakelockow wg autorow androida
    mobilność by kulala i nie dałoby się zrobić stabilnej synchronizacji
    w tle, powiadomien o zdarzeniach w warstwie aplikacji itp. bo sleep
    przerwał by to w trakcie np. wymiany danych. Zgoda, jak ktoś chce
    pierdyliad powiadomień i baterię wystarczającą na jeden dzień to
    niech ma ale niech będzie wybór typu permanent sleep/wakelock. Brak
    wyboru uważam za wylanie dziecka z kąpielą. Szczególnie w tablecie
    bym chciał by sleep działał tak jak na pc/laptopie. Ma uśpić BEZ
    wybudzania aż do następnego wciśnięcia przycisku power. Nie
    potrzebuje dostawać powiadomień od facebuka czy maila. Ale się nie da
    bo aplikacja x musi co 3 minuty wybufzic cpu by sprawdzić Cos
    Waznego. A takich aplikacji może być kilkadziesiąt i w efekcie
    efektywnego sleepa nie ma.

    Kwestia roota - też frustrujaca. Na pc userowi daje się dostęp do
    wszystkiego, czemu tu nie?
    Rozumiem założenia wynikające z bezpieczeństwa ale moim zdaniem to
    też przegięcie. Zaawansowany user musi dodatkowo kombinować jak chce
    coś zrobić. Problem z wakelockami bym rozwiazal sobie samemu,
    podkladajac customowy kernel bez nich (i okazaloby by sie ze nagle
    bateria starcza na tydzień) ale brak czasu, dodatkowe kombinacje
    wymagające "zrotowania" oraz nieprzejrzysty proces bootowania
    zdecydowanie mnie do tego zniecheca.

    > -brakuje mi mozliwosci zdeaktywowania aplikacji. Nie chce
    > odinstalowac, ma byc, ale ma nie uruchamiac zadnych zadan w tle.
    Nie
    > da sie.

    No jak aplikacja wymaga by design tych zadań to jak sobie
    vwyobrazasz jej zablokowanie? Nie używaj jej. Inna kwestia, że
    idiota programista (99% programów distepnych na androida napisanych
    jest przez idiotow) nie zaprojektowa l aplikacji w inny sposób.

    > -ukrywanie danych - zostalo 500MB wolnego, a co zajmuje reszte ?

    Rozwiń na przykładzie.

    > -niezamykalna przegladarka http, co ze standardu przeniknelo tez np
    do
    > firefoxa.

    Co znaczy nie zamykalna?

    > -upgrade systemu - sciagnal, chce instalowac, a ja nie chce - i nie
    > wiadomo, gdzie te dane, ile zajmuja, jak skasowac ..

    ?? To jest na soecjslbej partycji, po co to kasować?

    > W k pliki oncepcji w ogole sa inne rozwiazania niz - a potem sie
    mecz
    > czlowieku przy migracji czy backupie.

    Backup? Po to synchronizacja by bsckup był niepotrzebny.

    --
    Marek