    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wizjer elektroniczny
    Date: Mon, 20 Oct 2014 14:07:06 +0200

    W dniu 2014-10-19 13:54, XX YY pisze:

    > bedzie czarno jak w d. u murzyna.
    > w takich warunkach zdjec sie nie robi.
    >
    > i tu dygresja.
    > nie fascynuja mnie zdjecia i rekordy robiony np prtzy 24 000 iso , 120 000 iso itp.
    woprawdzie zdjecie da sie zrobic , ale oswietlenie jet w takich warunkach tak
    beznadziejnie , nieciekawe , przewaznie resztkowe rozproszenie , ze wynik koncowy
    jest w sumie slaby mimo poprawnej expozycji.

    > wiekszosc zdjec nocnych robie na czasac zblizoych do 1/10 sek , niekiedy 1/5 , 1/2
    sek przy 200 ISO. Naswietlnie sekundowe na 400 iso owszem zdazaja sie , ale nie tak
    czesto.

    > przyklad zdj. nocnego gdzies na 1/ 10 sek o ile pamietam ( +-2 ev):
    >
    > http://spherapan.vot.pl/220/220.html
    >

    > co mi z sfotografowanej szarzyzny? - wole doswietlic lampa.

    A spróbuj doświetlić to:
    http://zapodaj.net/129985f555216.jpg.html
    ;)

    Zrobione starą "zabawką" Sony DSC-H50, naświetlanie ok. 20 sekund.
    Zresztą w pliku jest EXIF.
    Uwaga: to tylko test, fotka nie jest artystyczna.
    Ale też nie ma szarzyzn ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam