    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Date: Thu, 19 Oct 2017 11:32:26 +0000 (UTC)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Mam jakiś zawór od pralki, porobię jeszcze z nim eksperymenty (bo jego
    > już mam i nie muszę kupować).

    Do dupy. Jest potrzebne ciśnienie. Zresztą ten film dobrze to pokazuje:

    https://www.how-to-repair.com/help/how-a-washing-mac
    hine-water-valve-works/

    Rozebrałem sobie jeden z tych zaworów z ciekawości, bo i tak przeciekał,
    i wygląda to tak jak na tym filmie. Wyobrażałem sobie, że bolczyk w cewce
    będzie połączony z membraną, ale nie jest.

    http://www.chmurka.net/r/20171018_231613.jpg

    Zastanawiam się też nad podejściem z pływakiem i korkiem. Wylot skierowany
    jednak w górę i pływak, połączony śrubą z korkiem (śruba regulowana). Jak
    wzrośnie poziom, to pływak wypuści część wody wylotem. Jak poziom spadnie,
    to pływak też i korek zamknie wylot, przynajmniej na tyle, żeby pompa
    dopompowała. Z wylotem skierowanym w dół też by się dało, ale potrzebna
    byłaby dźwignia, to już większa komplikacja.

    Jak to mechanicznie zrealizować, to już inna sprawa - idealne byłoby
    gotowe rozwiązanie, ale pewnie są tylko do spłuczek, czyli działające
    odwrotnie...

    Może ten dałoby się przystosować do odwrotnej pracy? Lub ewentualnie
    założyć, bez przystosowywania, na wlocie, a nie na wylocie, i zdławić
    wylot tak, żeby wlot zawsze napełniał szybciej, niż wylot opróżnia...
    z drugiej strony zdławienie wylotu oznacza problemy z tym pierwszym
    spłynięciem, gdy jest tam jeszcze powietrze (przetestowane).

    http://allegro.pl/zawor-plywakowy-nierdzewny-dn15-na
    pelniajacy-1-2-i6759300702.html
    http://allegro.pl/zawor-plywakowy-napelniajacy-1-2-m
    osiezny-i6784627756.html

    Tylko nie widzę w tym pierwszym regulacji poziomu.

    Btw, tu piękna cena.
    http://allegro.pl/zawor-plywakowy-ze-stali-kwasoodpo
    rnej-dn50-2-i6974779355.html

    --