  • Data: 2019-06-14 13:24:53
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:

    > lpg jest niebezpieczny.

    >Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.

    Akurat jakos podobnie - nieszczelnosci w zbiorniku, wymieszania z
    powietrzem, zrodla zaplonu.

    O tyle lepszy, ze cisnienie mniejsze, o tyle gorszy, ze nie ucieka
    samoczynnie w gore.

    >No jak nie jak tak, na tej stacji wybuchł zbiornik, ile znasz
    >wybuchów
    >zbiornika lpg?>

    Troche by sie znalazlo.

    >LPG tak samo :)
    >A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

    Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie
    paliwowym ?

    >Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy
    >gaz tym
    >lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez
    >strat.

    Ale znow pod duzym cisnieniem. Tu propan lepszy.
    Ewentualna produkcja wodoru chyba tez mozliwa - ale na starcie wodoru
    w metanie duzo.

    Ogniwa bezposrednie ... jak powstana, to pewnie beda mogly i na
    metanie i na propanie ...

    >Czyli są problemy, gdyby były dobre to szybko by weszły do produkcji.

    Dokladnie.

    >Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

    A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?

    >No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z
    >ekologią

    Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad
    chcesz brac ?

    > ale może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by
    > wyszedł dodatni.

    Sprawnosc silnika spalinowego mierna.

    >To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było
    >ogniowo które
    >rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel
    >im zostawał
    >i był problem z jego usuwaniem.

    Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2

    >Jeździ to trochę dużo powiedziane.

    Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.

    J.