  • Data: 2017-01-18 09:41:51
    Temat: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-14 o 15:50, Swift pisze:
    > Witam
    >
    > Nabyłem takie cudo z myślą o podłączeniu w prostowniku do ładowania akumulatorów
    samochodowych:

    > http://allegro.pl/woltomierz-0-99-9v-amperomierz-10a
    -modul-panelowy-i6562195829.html

    > Zastanawia mnie jednak, dlaczego w instrukcji wyraźnie przestrzegają przed
    podłączaniem masy (cienki czarny) zasilania - w przypadku, gdy miernik zasilany jest
    napięciem mierzonym. Sprawdziłem, że w takim przypadku istotnie wystarczy podłączenie
    plusa (cienki czerwony) zasilania aby miernik działał. Schematu nie udało mi się
    wygooglać, może ktoś jednak wie jak to działa ?

    Też takie coś nabyłem, podłączyłem do zasilacza razem z Sanwą 5000 i
    było zabawnie. Do 300mV wskazania są przypadkowe, przy 450mV błąd wynosi
    40%. Wygląda na to, że niższy zakres pomiarowy to bezużyteczny bajer.
    Ciekawie jest też przy pomiarze prądu. Do 200mA miernik pokazuje zero,
    potem wskazania "ruszają" i błąd maleje. Przy 1A błąd wynosi 20%.
    Wygląda na to, że przy wyższych prądach jest coraz mniejszy i spada do
    2% przy 9A. Ale do pomiaru ładowania akumulatora powinien być OK,
    niepokoi mnie tylko miniaturowy bocznik amperomierza, Ciekawe, po jakim
    czasie ugotuje się.
    Z drugiej strony, za takie pieniądze trudno oczekiwać dokładnego
    miernika. Ponadto pomiar dotyczy jednej sztuki, jest więc niewiele wart.

    P.P.