  • Data: 2017-01-18 19:46:12
    Temat: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-18 o 09:41, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Też takie coś nabyłem, podłączyłem do zasilacza razem z Sanwą 5000 i
    > było zabawnie. Do 300mV wskazania są przypadkowe, przy 450mV błąd wynosi
    > 40%. Wygląda na to, że niższy zakres pomiarowy to bezużyteczny bajer.
    > Ciekawie jest też przy pomiarze prądu. Do 200mA miernik pokazuje zero,
    > potem wskazania "ruszają" i błąd maleje. Przy 1A błąd wynosi 20%.
    > Wygląda na to, że przy wyższych prądach jest coraz mniejszy i spada do
    > 2% przy 9A. Ale do pomiaru ładowania akumulatora powinien być OK,
    > niepokoi mnie tylko miniaturowy bocznik amperomierza, Ciekawe, po jakim
> [...]

    A ja zanabyłem 3, z tego 2 wrzuciłem doi własno-wyżeźbionego zasilacza
    2x 0..30V/0..6A
    I powiem Ci, z tą jedną cyfrą po przecinku źle nie jest z pomiarem
    napięcia, prąd sobie też skalibrowałem peerkiem i tragedii nie ma.
    Fakt, nie używam miliwoltów tylko raczej od 3V w górę, ale do nastawy
    zasilacza się nadaje jak najbardziej.
    Jak chcę dokładnie zmierzyć to podłączam multimetr.

    Ale zasilam oba mierniki z uzwojeń osobnego transformatora (dla każdego,
    bo kanały odseparowane) stabilizowanym napięciem.

    Zdrówko.

    --
    Irokez