  • Data: 2018-01-25 21:28:02
    Temat: Re: Wsporniczki NASA technology
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale w ogóle nie doszliśmy do kwestii ceny. Skąd wiesz, czy chcę dać
    > za to 30 czy 3000? A w sklepie takich nie ma, szukałem. Wiertarka
    > kolumnowa kosztuje 3 stówy, więc plan awaryjny mam.

    Nie doszliśmy, bo większość zakłada, że nie dasz tyle ile będą chcieli.

    > Nie zajmuję się zawodowo inżynierią mechaniczną, potrzeba
    > wyszła niemal z przypadku, a ostatnie lekcje w tej dziedzinie miałem
    > ponad 3 dekady temu. Pokazałem to jednak (przekwalifikowanemu)
    > doktorowi mechaniki, bez problemu załapał koncepcję i dał
    > mi namiary na jedną z firm. Tylko już nieistniejącą, niestety.

    Jako wykonujący wyceny standardowo i zawodowo powiem Ci tak.
    Jak jest dobrze zrobiony rysunek nawet do prymitywnego detalu, to wycena
    jest łatwiejsza, prostsza i przyjazna. Jak jest jakiś śmieszny szkic,
    z którego można załapać koncepcję, ale na skutek dziwacznego
    wymiarowania otworów od brzegu można się pomylić w odczycie, to
    'wycena się robi droga i nieprzystępna.
    Ta reguła obowiązuje nie tylko u mnie.

    > A ci bez będą dłubać siłą woli? Po prostu potwierdza się,
    > że Polska to bogaty kraj i można mieć klienta gdzieś.

    Nie, ale ty rachujesz 300zł a ja za 1500zł tego nie chcę.
    Może jak ktoś zajmuje się miniaturkami, to mu szybciej pójdzie.
    I dlatego nie ma odzewu.
    Faktem jest, że mogli by Ci chociaż odpisać, że nie mają mocy
    przerobowych. :-)